Sirvi Autor "Annamaa, Aivar" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 9 9
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Eclipse plugin PHP programmides leiduvate SQL päringute kontrollimiseks(2015) Tamm, Urmas; Vojdani, Vesal; Annamaa, AivarKäesoleva magistritöö eesmärgiks oli kavandada ja implementeerida Eclipse’i põhine töövahend, mis võimaldaks kontrollida PHP-skriptides leiduvate SQL-päringute süntaktilist ning semantilist korrektsust. Aluseks sai võetud juba eksisteeriv töövahend Alvor, mis on mõeldud Java koodis leiduvate SQL lausete kontrollimiseks. Töö tulemusena valmis laiendus AlvorPHP, mis kogub kokku päringulaused neid sisaldava PHP funktsiooni või skripti skoobis ning tagastab edasiseks käitlemiseks. PHP dünaamilise eripära tõttu ei olnud võimalik realiseerida toetust kõigile temas esinevatele keelelistele konstruktsioonidele. Mõned neist jäid realiseerimata ka ajapuuduse tõttu, mis jätab võimaluse laienduse edaspidiseks täiendamiseks. Sellele vaatamata on toetatud enam levinud ning kasutatavad vahendid. Antud laienduse kasutajate sihtgrupp peaks olema ennekõike algajad programmeerijad, kes saaksid seda kasutada õppimist toetava abivahendina.listelement.badge.dso-type Kirje , Eclipse põhine integreeritud arenduskeskkond programmeerimiskeelele Agda(Tartu Ülikool, 2012) Vedel, Kristjan; Annamaa, Aivar; Laur, Sven; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutAntud töö eesmärk oli kavandada ja implementeerida Eclipse põhine integreeritud arenduskeskkond (IDE) sõltuvate tüüpidega funktsionaalsele programmeerimiskeelele Agda. Töös vaadati lähemalt Agdat, Eclipse Platformi ja Eclipse põhiste arenduskeskkondade loomise raamistikke ning selle põhjal implementeeriti viis DLTK (Dynamic Languages Toolkit) raamistikule tuginevat Eclipse pistikprogrammi ning Haskelli teek, mis vahendab suhtlust Eclipse pistikprogrammide ja Agda vahel. Implementeeritud IDE toetab Agda projektide ja failide loomist Eclipses, sisaldab Agda-spetsiifilist perspektiivi (perspective), süntaksi esiletõstmist, toetab erinevaid päringuid eesmärgi (goal) kontekstis, navigeerimist deklaratsioonide juurde, otsingut, sisu assisteerimist (content assist) ja probleemide markeerimist.listelement.badge.dso-type Kirje , Pythoni koodi muudatuste analüsaator(2014) Aramaa, Aarne; Annamaa, Aivar; Niitsoo, MargusSelles töös käsitletakse logimistarkvara kasutamist programmeerimise õpetamisel, logidest andmete kogumist ja struktureerimist ning koodi muudatuste analüüsimist ehituse seisukohalt. Töö käigus täiendati programmeerimise õppimiseks mõeldud programmeerimiskeskkonna Thonny logimise funktsionaalsust ja kirjutati programm, mis Thonny logide põhjal teostab koodi muudatuste analüüsi ja genereerib analüüsi tulemuseks olnud andmetega HTML failid.listelement.badge.dso-type Kirje , Pythoni teek programmeerimisülesannete automaatseks testimiseks(2014) Puulmann, Karl-Aksel; Annamaa, Aivar; Niitsoo, MargusAntud töö sisaldab kirjeldust Pythoni teegi kohta, mille abil saab automaatselt testida programmeerimisülesandeid sissejuhatavates programmeerimiskursustes. Antud teegi abil saab testida nii sisend-väljundipõhiseid ülesandeid ja ka funktsioone samal ajal. Töö esimeses osas analüüsitakse olemasolevaid hindamissüsteeme. Lisaks tutvustatakse kuidas loodud teeki saab kasutada erinevate ülesannetetüüpide testimiseks, kuidas teeki laiendada ning kuidas teda kasutada olemasolevate hindamissüsteemide sees. Kirjeldatakse ka teegi arhitektuuri, kuidas turvata võõra koodi käivitamist ning tuuakse välja kogemused teegi kasutamisest eri kursustes.listelement.badge.dso-type Kirje , Reactive Visualizer: reaktiivse programmeerimise õppevahend teegile Reactive Extension for JavaScript(2015) Talimaa, Urmas; Annamaa, AivarReaktiivne programmeerimine võimaldab asünkroonsete protsesside ja nendevaheliste seoste deklaratiivset kirjeldamist, lihtsustades asünkroonsete programmide kirjutamist ja mõistmist. Reaktiivse programmeerimise õppimist takistab aga asjaolu, et selle õppimine on raske ja nõuab algajatel tugevat pingutust. Reaktiivse programmeerimise õppimist lihtsustaks interaktiivne õppevahend, mis visualiseerib asünkroonseid seoseid, pakub abistavaid näiteid ja garanteerib korrektse programmistruktuuri. Antud bakalaurusetöö kirjeldab õppevahendi Reactive Visualizer, mis püüab eelnimetatud nõudeid täita, disaini ja implementatsiooni.listelement.badge.dso-type Kirje , Thonny arenduskeskkonna kasutatavuse täiustamine(2015) Ilp, Taavi; Annamaa, AivarBakalaureusetöö kirjeldab autori poolt teostatud tarkvaraarendusprojekti, mille eesmärgiks oli Pythoni programmeerimiskeele algõppeks loodud arenduskeskkonna Thonny täiustamine. Esmalt uuritakse erialase kirjanduse põhjal kasutatavuse mõistet algajatele programmeerijatele mõeldud arenduskeskkonna kontekstis. Seejärel tuuakse välja Thonny kasutatavuse ekspertanalüüsi peamised tulemused. Kirjeldatakse ka tarkvaraarenduse käigus valminud uusi funktsionaalseid võimalusi ning selgitatakse nende positiivset panust Thonny kasutatavuse aspektist vaadelduna. Samuti on bakalaureusetöös välja toodud mõned autori ideed Thonny edasiste võimalike arenduste osas.listelement.badge.dso-type Kirje , Thonny arenduskeskkonna pistikprogramm automaatse tagasisidega ülesannete lahendamiseks(2016) Kaio, Kelian; Annamaa, AivarKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on luua pistikprogramm automaatse tagasisidega ülesannete lahendamiseks Pythoni programmeerimiskeele algõppeks loodud arenduskeskkonnale Thonny'le. JetBrainsi poolt loodud programmis PyCharm Edu saab koostada ja lahendada automaatselt testitavaid ülesannete komplekte ning antud pistikprogramm võimaldab neid Thonny’s käivitada ja lahendada.listelement.badge.dso-type Kirje , Töö Vana-Kreekas(Tartu Ülikool, 2003) Annamaa, Aivar; Kõiv, Mait, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Ajaloo ja arheoloogia instituutlistelement.badge.dso-type Kirje , Visuaalsed abivahendid programmeerimiseks Thonny arenduskeskkonnas(2016) Lehtma, Rene; Annamaa, AivarKäesolev lõputöö annab ülevaate nelja pistikprogrammi arendusest Pythoni arenduskeskkonna Thonny jaoks. Kõik neli programmi pakuvad visuaalset abi Thonny-s programmeerimisel.\n\rÜks pistikprogramm on lõpetamata sõnede esiletoomiseks. Teine näitab tekstikursori asukohale lähimaid ümbritsevaid sulge. Need kaks peaksid aitama teatud süntaksivigade märkamisega.\n\rKolmas programm on mingi nime kõikide kasutuste esiletoomiseks. Viimane programm aitab visuaalselt eristada globaalseid ja lokaalseid muutujaid.