Browsing by Author "Kaimre, Joosep"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Murelahendajate koostamine Tartu Ülikooli kursuse „Programmeerimine“ jaoks(Tartu Ülikool, 2021) Kaimre, Joosep; Lepp, Marina, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKursus „Programmeerimine“ on üks suurima osalejate arvuga aine Tartu Ülikoolis. Seda ainet võtvate üliõpilaste programmeerimisalane taust on väga erinev, mistõttu võiks neid lisaks õppejõududele abistada lisamaterjalid. Selle bakalaureusetöö eesmärk on luua ainekursusele murelahendajaid, mis abistaks üliõpilasi kodutööde lahendamisel. Murelahendajad on vihjete komplektid, mis küsimuse vormis üritavad selgitada välja probleeme ning pakkuda neile lahendusi. Kaheksa nädala kodutööde jaoks koostati 20 murelahendajat. Lisaks küsiti kursusel osalejatelt murelahendajatest saadud abi ja õppeprotsessi mõju kohta ja analüüsiti seost murelahendajate kasutuse ja aine lõpptulemuse vahel. Selgus, et murelahendajad üldiselt aitasid üliõpilasi aine omandamisel, kõige rohkem kasutasid ja said abi just kursusel madalama lõpptulemusega üliõpilased.Item Proficiency and Usage of AI in an Introductory Object-Oriented Programming Course(Tartu Ülikool, 2024) Kaimre, Joosep; Lepp, Marina, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutAastal 2022 toimus läbimurre tehisintellektil põhinevate juturobotite kasutuse osas tänu ChatGPT avalikustamisele. Üks tugevalt mõjutatud valdkond on informaatika ja selle õpetamine, arvestades erinevate juturobotite pädevust koodilahendusi genereerida. Teema uudsuse tõttu puudub konsensus ja üldine arusaam, kuidas üliõpilased kasutavad selliseid abivahendeid ja kui hästi suudavad need abivahendid lahendada erinevaid ülesandeid. Magistritöö eesmärk on välja selgitada, kui hästi suudavad tehisarul põhinevad juturobotid lahendada kursusel “Objektorienteeritud programmeerimine” erinevaid ülesandeid ning mismoodi üliõpilased ise neid abivahendeid kasutavad. Selle tegemiseks lahendati ChatGPT ja Copilotiga kursuse kontrolltöö ja eksami ülesanded ning võrreldi nende tulemusi üliõpilaste tulemustega. Lisaks uuriti küsitlusega üliõpilaste tehisintellektil põhinevate juturobotite kasutust, keskendudes sagedusele, viisidele ja mõjule õppimisel. Selgus, et ChatGPT-3.5 tasuta versioon on hetkel veel keskmisest üliõpilasest kehvem ja Copilot on laias laastus sama võimekas kui keskmine üliõpilane. Siiski on mõlemad juturobotid piisavalt võimekad, et saada positiivne hinne. Üliõpilaste sõnul kasutavad nad juturoboteid põhiliselt programmeerimisülesandeid lahendades ning nõrgemad üliõpilased kasutavad neid rohkem kui võimekamad.