Sirvi Autor "Peder, Ahti" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 4 4
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Kaksiksidusate graafide visualiseerija(2015) Tiganik, Sander; Peder, AhtiTöös vaadeldakse tasandiliste graafide kujutamisega seonduvaid probleeme. Uuritakse, kuidas tuvastada mõnede graafitüüpide tasandilisust. Eraldi vaadeldakse kaksiksidusaid graafe. Selle graafide klassi jaoks on teada head lahendialgoritmid. Antud töös vaadeldakse J. Hopcrofti ja R. Tarjani loodud radade lisamise meetodit. Seda kasutades lahendatakse probleem, kuidas praktiliselt luua mittetasandilise graafi võimalikult tasandilisele lähedane kujutis. Töö tulemuseks on rakendusprogramm, mis võimaldab leida sellist graafi kujutist PDF-vormingus. Sealjuures saab programmi kasutaja interaktiivselt tulemust parandada.Kirje Protseduuriline linnade genereerimine(2016) Perli, Kristjan; Peder, Ahti; Tunnel, Raimond-HendrikKäesolevas bakalaureusetöös kirjeldatakse eksisteerivaid linnade genereerimise süsteeme ning nende põhjal autori poolt väljatöötatud linnade genereerimise süsteemi. Töö raames valminud süsteem genereerib protseduuriliselt linna ilma kasutajapoolset sisendit vajamata, kuid võimaldab kasutajal linna omaduste muutmiseks interaktiivselt parameetreid muuta. Lisaks võrreldakse autori poolt loodud süsteemi teiste töös kirjeldatud süsteemidega.Kirje Protseduuriline lõpmatu maastiku genereerimine(2016) Sepp, Andreas; Peder, Ahti; Tunnel, Raimond-HendrikKäesolevas bakalaureusetöös kirjeldatakse müraalgoritme nagu väärtusmüra, Perlini müra ja simpleksmüra ning nende praktilisi rakendusi pseudolõpmatu maastiku genereerimiseks. Töös kirjeldatav autori loodud maastiku genereerimise algoritm genereerib mitmekülgset maastikku, jagades maailma bioomide ehk makroökosüsteemide vahel ning seejärel kujundades neid erineva pinnase, maastiku kuju ning taimkattega. Algoritm on implementeeritud programmeerimiskeeles C# ja mängumootoriga Unity loodud rakendusena.Kirje Superpositional graphs and finding the description of structure by counting method(2010-05-19T09:41:30Z) Peder, AhtiDigitaalskeemide diagnostikas on vigade simuleerimisel üheks efektiivsemaks andmestruktuuriks struktuurselt sünteesitud binaarsed otsustusdiagrammid. Paljud nimetatud diagrammide omadused sõltuvad tema skeleti, superpositsioonigraafi, vastavatest omadustest, seega oli eesmärk välja töötada superpositsioonigraafide klassi kirjeldavad omadused. Et aga superpositsioonigraaf kui andmestruktuur ei sisalda endas saamise ajalugu siis otsitavad omadused ei tohi kasutada superpositsiooni. Tavameetoditega aga sellist omaduste komplekti ei õnnestunud leida. Käesolevas töös on leitud superpositsioonigraafide klassi kirjeldavad omadused uue lähendamismeetodiga. Võtmetähtsusega on seejuures translaator, mis etteantud lausearvutusvalemite pere ja selle parameetrite väärtustele leiab vastava lausearvutusvalemi. Translaatorit ja kehtestavate väärtustuste loendajat kasutades leiame samm-sammult õigemat arvjada genereeriva omaduste komplekti. Metoodika põhiidee on efektiivselt leida struktuuri kirjeldusega mittesobivaid mudeleid ning seejärel parandada lähendiks olevat omaduste komplekti seni kuni leitud komplekt genereerib sellise arvjada, mis piisavalt suurte parameetri väärtuste korral langeb kokku orientiiriks võetud arvjadaga. Siis püstitame hüpoteesi, et viimasena leitud lähend on otsitav ja tõestame hüpoteesi. Metoodikat kasutades saame ka lihtsasti veenduda, et leitud omaduste hulk ei sisalda ülearuseid. Töös esitame ka superpositsioonigraafide klassi kirjeldamiseks vajaliku matemaatilise teooria ja anname nimetatud klassi kirjeldavate omaduste kontrollimiseks vajalikud algoritmid.