Browsing by Author "Peitel, Triin"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Õpetajate vaimse tervise ennustamine tajutud stressi ja sellega toimetuleku ning kovisioonis osalemise kaudu(Tartu Ülikool, 2017) Peitel, Triin; Adov, Liina, juhendaja; Kastepõld-Tõrs, Kaia, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesoleva magistritöö põhieesmärgiks oli uurida, kas õpetaja vaimset tervist saab ennustada läbi tajutud stressi, sellega toimetuleku ja kovisioonis osalemise, lähtudes seejuures transaktsionaalse stressi teooriast. Õpetaja vaimse tervise indikaatoritena kasutati emotsionaalse enesetunde küsimustiku (EEK-2) meeleolu ja ärevuse alaskaalasid; tajutud stressi ja sellega toimetulekut hinnati tajutud stressi skaalaga (Perceived Stress Scale, PSS). Magistritöö vahe-eesmärgina uuriti tajutud stressi skaala faktorstruktuuri kinnitava faktoranalüüsi abil. Valimi moodustanud 329 õpetaja hulgas olid esindatud kõik maakonnad ning erinevad kooliastmed ja -tüübid. Tulemused näitasid, et tajutud stressi skaala kirjeldamiseks sobis kahefaktoriline struktuur. Need kaks faktorit peegeldavad tajutud stressi ja tajutud stressiga toimetulekut. Tulemuste kohaselt ennustas formaalses kovisioonis osalemine läbi tajutud stressiga toimetuleku ja tajutud stressi õpetaja vaimse tervise probleemide kogemise sagedust. Formaalses kovisioonis osalemine ennustas suuremat tajutud toimetulekut, mis omakorda ennustas negatiivselt tajutud stressi. Tajutud stress ennustas positiivselt tõenäosust vaimse tervise probleemidele viitavate sümptomite kogemiseks. Töös on välja toodud peamised järeldused, antud uuringu piirangud ning soovitused edasiseks uurimustööks.Item Uurimisprojekti "Süstemaatiline kirjanduse ülevaade õpikäsituse nüüdisaegsuse hindamiseks sobivate mõõtevahendite leidmiseks" raport(Tartu Ülikool, 2017) Tamm, Anni; Pedaste, Margus; Leijen, Äli; Peitel, Triin; Saks, KatrinRaportis koosneb kahest erinevast peatükist: 1) nüüdisaegne õpikäsitus - vaatleb õppimist läbi viie erineva metafoori (omandamine, osalemine, avastamine, tajumine ja harjutamine) ning esitab nüüdisaegse õpikäsituse mudeli, milles on määratletud nii õpikäsituse elemendid kui nende kaudu saavutatavd eesmärgid ja sihid. 2) nüüdisaegse õpikäsituse mõõtmine, milles kirjeldatakse õpikäsituse hindamise võimalusi ning antakse süstemaatilised kirjanduse ülevaated kahe õpikäsituse hindamise parameetri (emotsioonid ja eneseregulatsioon) kohta.Item Vanemate atributsioonid: nende seosed laste akadeemilise enesetaju, huvi ning matemaatikaalase sooritusega(Tartu Ülikool, 2012-03-14) Peitel, Triin; Mägi, Katrin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutThe present study investigated the causes to which parents attribute their children’s success or failure in math and also how parents’ attributions are associated with their child’s academic self-concept, interest and academic performance in math in Grade 2. 870 children and 1015 parents (660 mothers and 355 fathers) participated. The parents completed a questionnaire concerning their causal attributions for children’s success or failure and the children completed questionnaires about their academic self-concept and interest in mathematics. In addition, the children’s math performance was tested. The results showed that attributing child’s success to ability by both parents associated with the child’s academic self-concept, interest and academic performance. Interestingly, all the relations were evident only in the case of boys (and not girls). In addition, academic self-concept and interest were positively related and both were in turn positively related to academic performance. Keywords: parental attributions, academic self-concept, interest, academic performance, primary school