Browsing by Author "Raidvee, Aire"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Double skew-dual scaling (DSDS) and Rasch analysis of Raven matrices' (RSPM) data(2005) Raidvee, Aire; Allik, Jüri, juhendaja; Luuk, Aavo, juhendajaItem Erinevate kõrgharidusväljundite modelleerimine varasemate haridusnäitajate alusel(2010) Raidvee, AireUurimistöö peaeesmärgiks on leida vastus küsimusele, kas ja kuivõrd on võimalik prognoosida noorte järgnevat eluteed (eelkõige vahendatult kõrghariduse omandamise kaudu töömaailma siirdumisel) gümnaasiumi riigieksamite tulemuste alusel. Samuti on eesmärgiks vaadelda, mil määral on haridusteed koondatavad tüüpidesse (erinevatesse mustritesse) erinevate õppeasutust, õppimist ning õppijat iseloomustavate tunnuste põhjal, ning püüda leida tunnused, mis ennustaksid teatud tüüpi haridustee kulgu; samuti teatud tüüpi haridustee väljundeid tööturunäitajate (tööhõive ja selle valdkond; sotsiaalmaksu alusel leitud arvestuslik reaalpalk) kujul. Käesoleva uurimistöö unikaalsus seisneb asjaolus, et kutse- ning kõrgharidusnäitajad ning sotsiaalmaksuindikaatorid on käsitletud gümnaasiumihariduse tulemuste taustal, mida kõige konkreetsemalt iseloomustavad riigieksamite tulemused.Item Pooling of elementary motion, colour, and orientation signals into global perception(2012-01-17) Raidvee, AireEnamik senistest uurimustest on eksplitsiitselt või implitsiitselt eeldanud, et globaalse liikumismulje kujunemisse on kaasatud kõik stiimulis esindatud elementaarsignaalid. Väitekirjas esitatud tulemused näitavad, et see eeldus ei pea alati paika. Töös esitatakse konkreetne ja läbipaistev Bernoulli urnimudelitel põhinev meetod reaalse vaatleja efektiivsuse hindamiseks ideaalse vaatleja suhtes, mis ühtlasi võimaldab võrrelda sooritust erinevate ülesannete lõikes. Olukordades, kus stiimulid koosnevad diskreetsetest ja kvantifitseeritavatest elementidest, on Bernoulli mudelil traditsioonilise Thurstone’i mudeli ees mitmed väga selged eelised. Klassikalise mudeli üheks eelduseks on sisemiste seisundite kontiinum, millele projitseeritakse väliste atribuutide stohhastilised representatsioonid. Erinevalt klassikalisest Thurstone’i eristusprotsesside mudelist asetub Bernoulli mudelite puhul juhuslikkuse komponent elementide alamhulga valikus kuvatud elementide koguhulgast. Empiirilise psühhomeetrilise funktsiooni kirjelduse tasandil on Bernoulli ja Thurstone’i mudelid formaalselt ekvivalentsed ja sellest lähtuvalt puuduvad esialgu argumendid nende adekvaatsuse ja bioloogilise tõepära võrdlevaks hindamiseks. Samas on Bernoulli mudel matemaatiliselt minimalistlikum ning lihtsamini falsifitseeritav. Järeldati, et kui suhtelise arvukuse hindamise täpsust kajastav empiiriline psühhomeetriline funktsioon on paremini kirjeldatav binomiaalse kui hüpergeomeetrilise vastusmudeliga, viitab see üheselt, et teatud osa stiimulelementidest inspekteeritakse korduvalt, mis on võimalik ainult kahel või enamal ajahetkel (samas on välistatud olukord, kus paralleelne töötlusmudel imiteeriks seriaalset). Pakutud meetod võimaldab uurida mentaalse arhitektuuri üht seni vähest tähelepanu pälvinud aspekti – elementide korduvat loendamist – ning selle rakendamine on viinud kaalukate tõenditeni, mis viitavad, et teatud hulgal vaatluskordadest segistab inimene juba loendatud ning veel loendamata elemendid, võttes üht ja sama elementi arvesse korduvalt, mis saab sündida vaid seriaalselt.Item Riigieksamitulemuste võrreldavuse loomine(Tartu Ülikool, 2008) Raidvee, Aire; Teepere, Anti; Must, OlevKäsitledes Eesti haridussüsteemis riigieksamite hinnete võrreldavust, on käesoleva tööga vastatud vähemalt järgmistele küsimustele: 1) Kas ja millised on hindamissüsteemide ühispõhimõtted erinevates ainetes? 2) Kas erinevate riigieksamite tulemuste palliomistused on samatähenduslikud? 3) Kas ühe aine piires eri aegadel saadud tulemused on samatähenduslikud? Kas võib ühe eksamiaine piires välja joonistada keskmiste hinnete ajalise trendi, teades, et võrdleme analoogseid, samatähenduslikke tulemusi? 4) Kas on võimalik hindamisel kasutatavad arvud seostada kvalitatiivsete hinnangutega, fikseerimaks hinnete samatähenduslikkust, (hinde arvväärtus võib olla sama, aga kas tema tähendus on sama)? 5) Kas riigieksamite tulemused saavad olla üliõpilaskandidaatide usaldusväärse võrdluse aluseks, (kas eristavad eksaminande piisavalt hästi kõrgkoolide vastuvõtukriteeriumidena)?