Sirvi Autor "Vent, Ragnar" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 3 3
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Õpiprogramm „Suurte arvude seadus“(Tartu Ülikool, 2013-06-10) Vent, Ragnar; Pärna, Kalev, juhendaja; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Matemaatilise statistika instituutKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on koostada õpiprogramm, mis võimaldaks kasutajal uurida, kuidas avaldub suurte arvude seadus erinevate jaotuste korral. Programmi õpetlikkuse eesmärgil on kaasatud lisaks enamtuntud jaotustele ka mõned suurte arvude seadusega vastuolus olevad jaotused. Näiteks selgub, mis juhtub aritmeetiliste keskmiste jadadega raske sabaga jaotuse korral või kui jaotusel keskväärtus puudub üldse. Samuti saab näha, millist mõju omab suurte arvude seaduse avaldumisel suur üksikväärtus jaotuse sabas. Töö lõpptulemuseks on interaktiivne Java rakendus, mis tutvustab kasutajale suurte arvude seaduse teoreetilist poolt ning annab võimaluse testida selle seaduse kehtimist praktikas. Õppeprogramm on mõeldud täies mahus iseseisvalt läbimiseks ning sisaldab teadmiste paremaks kinnistumiseks lühikest kontrolltesti. Antud töö juurde kuulub ka CD, mis sisaldab järgnevaid komponente: 1) lähtekoodid, 2) käivitatav programm, 3) töö kirjalik osa. Programm on koostatud kasutades Java Development Kit 1.7.0 arenduskeskkonda ning Java teeki JFreeChart. Jaotust kirjeldavad graafikud on loodud statistikapaketis R ning programmis esinevad matemaatilised valemid on koostatud kasutades tarkvara LaTeX.Kirje Raamistik ülikooli õppeainete teemade analüüsimiseks(2017) Vent, Ragnar; Siim KarusErinevates teaduskondades õpetatavate ainete maht võib olla väga suur ning tihtipeale on raske saada ülevaadet ülikooli kursustel õpetatavatest teemadest ja nende kattuvusest. Käesoleva töö eesmärk on luua automaatne ja progressiivne viis, kuidas avastada kursusel õpetatavaid teemasid, tuginedes eelkõige avalikult saadaval olevatele kursuse materjalidele. Seda tüüpi analüüs pakub palju eeliseid, alustades üldisest ülevaatest kursusel õpetatavatest teemadest või näiteks avastamaks aineid, mis toetavad ühe projekti tegemist mitme kursuse raames. Selle jaoks peaksime leidma samal semestril õpetatavaid ained, mis katavad samu teemasid ja nõuavad projekti tegemist.Pakutud raamistik on vastutav erinevate kursustega seotud tekstiliste materjalide kogumises ja failidest eraldamises. Seejärel puhastatakse kogutud andmed ja teisendatakse sobivasse formaati, mille peal teostatakse tekstianalüüsi, täpsemalt teemamodelleerimist. Teemade ja kursusevaheliste seoste leidmiseks rakendatakse LDA modelleerimismeetodit. Viimase sammuna kasutatakse käesoleva raamistiku jaoks loodud visualiseerimiskomponenti, et presenteerida teemamodelleerimise tulemusi.Kirje Suurte arvude seadus(Tartu Ülikool, 2013-05-20) Vent, Ragnar; Pärna, KalevBeSt programmi raames loodud õpiobjekti kasutamise käigus üliõpilane: 1) tutvub suurte arvude seaduse teoreetilise taustaga; 2) sooritab arvutisimulatsioone (nupp "Genereeri"), mille tulemusel tekib ekraanile liikub trajektoor, mis võib koonduda või mitte (olenevalt katsetingimustest). Simulatsioone võib tekitada käsitsi või automaatselt; 3) seostab ekraanil nähtut teooriaga.