Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi kuupäeva järgi

Sirvi Kuupäev , alustades "2020-08" järgi

Filtreeri tulemusi aasta või kuu järgi
Nüüd näidatakse 1 - 6 6
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    A non-moral critique of the norm of assumed objectivity
    (Tartu Ülikool, 2020-08) Närvänen, Emmi; Davies, Alex, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Filosoofia osakond
    Sally Haslanger (2013) has described a particular norm of objectivity, the norm of Assumed Objectivity, that she considers as morally problematic. This norm, when correctly applied, permits one to form essentialising beliefs about women. According Haslanger, under the conditions of gender inequality, adopting hurts the interest of women while serving the interests of men. Rae Langton (1993), in contrast, has argued that a moral critique of the norm has its shortcomings: if a particular norm is bad for some and good for others, then the grounds for rejecting the norm are weak. Thus, Langton has provided a non-moral critique of the norm that pertains to the rationality of the norm. She argues that the norm should be rejected because it fails to yield knowledge. Evangelia Papadaki (2008) has pointed to an inconsistency in Langton’s argument thereby concluding that the norm evades Langton’s non-moral critique. In this thesis, I will set out to argue the norm is vulnerable to a non-moral critique. I will argue that the beliefs arrived at fail to constitute knowledge, which gives us a rational justification to reject the norm of Assumed Objectivity
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    The logic of knowledge and demonstratives
    (Tartu Ülikool, 2020-08) Shurakov, Nikolai; Yli-Vakkuri, Juhani, juhendaja; Patrick William Shirreff, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Filosoofia osakond
    The thesis aims to demonstrate how an epistemic operator K can be added to the Logic of Demonstratives. I started with a description of Kaplan’s LD. First off, I showed two reasons motivated Kaplan to create the formal system LD. There are several contingent logical truths in LD but one of them φ↔Aφ played a crucial role in my further reasoning. In the second section of the thesis, I tried to add the epistemic operator K to the LD using its standard definition. As a result, I got a formula (K+A) that leads to a number of weird results. For example, If it is known that φ↔Aφ then every truth is known. I argue that LD is inconsistent with the standard interpretation for K. However, Rabinowicz and Segerberg(1994) provide the non-standard interpretation of epistemic operator K. They consider necessity and actuality operators as ones with a fixed perspective and allow K to have a variable perspective. As a result, their definition of K might be directly added to LD without creating the troublesome formula (K+A). It helps to avoid all the problems from the second section That’s why I conclude that we can have the Logic for Knowledge and demonstratives (LD+K) and treat it like a possible extension of LD. This conclusion equips us with a formal tool to analyze sentences like ‘It is known that I am here now’ that was unanalyzable in the original formal system.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Collaborative business process execution on the blockchain: the caterpillar system
    (2020-08-24) López Pintado, Orlenys; Dumas, Marlon, juhendaja; García Bañuelos, Luciano, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond
    Tänapäeval peavad organisatsioonid tegema omavahel koostööd, et kasutada ära üksteise täiendavaid võimekusi ning seeläbi pakkuda oma klientidele parimaid tooteid ja teenuseid. Selleks peavad organisatsioonid juhtima äriprotsesse, mis ületavad nende organisatsioonilisi piire. Selliseid protsesse nimetatakse koostööäriprotsessideks. Üks peamisi takistusi koostööäriprotsesside elluviimisel on osapooltevahelise usalduse puudumine. Plokiahel loob detsentraliseeritud pearaamatu, mida ei saa võltsida ning mis toetab nutikate lepingute täitmist. Nii on võimalik teha koostööd ebausaldusväärsete osapoolte vahel ilma kesksele asutusele tuginemata. Paraku on aga äriprotsesside läbiviimine selliseid madala taseme plokiahela elemente kasutades tülikas, veaohtlik ja erioskusi nõudev. Seevastu juba väljakujunenud äriprotsesside juhtimissüsteemid (Business Process Management System – BPMS) pakuvad käepäraseid abstraheeringuid protsessidele orienteeritud rakenduste kiireks arendamiseks. Käesolev doktoritöö käsitleb koostööäriprotsesside automatiseeritud läbiviimist plokiahela tehnoloogiat kasutades, kombineerides traditsioonliste BPMS- ide arendusvõimalused plokiahelast tuleneva suurendatud usaldusega. Samuti käsitleb antud doktoritöö küsimust, kuidas pakkuda tuge olukordades, milles uued osapooled võivad jooksvalt protsessiga liituda, mistõttu on vajalik tagada paindlikkus äriprotsessi marsruutimisloogika muutmise osas. Doktoritöö uurib tarkvaraarhitektuurilisi lähenemisviise ja modelleerimise kontseptsioone, pakkudes välja disainipõhimõtteid ja nõudeid, mida rakendatakse uudsel plokiahela baasil loodud äriprotsessi juhtimissüsteemil CATERPILLAR. CATERPILLAR-i süsteem toetab kahte lähenemist plokiahelal põhinevate protsesside rakendamiseks, läbiviimiseks ja seireks: kompileeritud ja tõlgendatatud. Samuti toetab see kahte kontrollitud paindlikkuse mehhanismi, mille abil saavad protsessis osalejad ühiselt otsustada, kuidas protsessi selle täitmise ajal uuendada ning anda ja eemaldada osaliste juurdepääsuõigusi.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Eesti riikliku õppekava ja rahvusvahelise bakalaureuse õppekava järgi õppivate gümnasistide hoiakute võrdlus loodusainetesse kahe kooli näitel
    (Tartu Ülikool, 2020-08-24) Martin, Tamm; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Ilma ja kliima teema õppimine 8.klassis e-õppes
    (Tartu Ülikool, 2020-08-24) Angela, Leiaru-Indriko; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Elva Gümnaasiumi kaheksandate ja üheksandate klasside õpilaste väärarusaamad seoses Newtoni mehaanikast arusaamisega
    (Tartu Ülikool, 2020-08-24) Silver, Aarna; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet