Sotsiaalteaduste valdkond
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/10062/6342
Browse
Browsing Sotsiaalteaduste valdkond by Subject "1. klass"
Now showing 1 - 19 of 19
- Results Per Page
- Sort Options
Item 1. ja 2. klassi laste online-riskikogemused ja toimetulekustrateegiad(Tartu Ülikool, 2014) Kald, Inga; Kalmus, Veronika, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituutUus meedia levib üha kiiremini ja see muudab meie igapäevaelu harjumusi, sotsiaalseid suhteid ja mõtteviisi. Internetikasutajatest laste arv liigub tänapäeval üha tõusvas joones ja samal ajal väheneb esmakordsete internetikasutajate vanus. Interneti piiramatu levik on oluliseks teinud uue meedia uurimise ja seda eriti seoses lastega, kes digitaalsetest tehnoloogiatest ümbritsetuna üles kasvavad. Meid ümbritsev infotehnoloogia ei ole aga alati tingimata kahjulik. Kui suudame online-riskide kogemisest õppida ja arendada välja digitaalset kirjaoskust, siis on võimalik osa saada interneti lõpututest kasuteguritest. Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli uurida 1. ja 2. klassi laste internetikasutust, online-riskide taju, riskidega kokkupuudet ja toimetulekustrateegiaid, mida lapsed potentsiaalsete ohtudega silmitsi seistes kasutavad. Magistritöö teoreetiline osa andis ülevaate laste ja infoühiskonna suhtest; laste arengust; laste internetikasutusest; veebiriskidest; laste kogemusest online-riskidega ja toimetulekustrateegiatest, mida lapsed online-riskide kogemise järel kasutavad. Magistritöö eesmärkide täitmiseks viisin läbi viis fookusgrupi intervjuud kokku kahekümne nelja lapsega ning saadud tulemusi analüüsisin kvalitatiivse andmeanalüüsi meetodi abil. Olulisemate tulemustena võib välja tuua 7-8-aastaste laste küllaltki mitmekülgse ja aktiivse internetikasutuse olukorras, kui nad on virtuaalmaailma võrdlemisi üksi jäetud – suurem osa lastest kasutab internetti vanemate pideva järelvalveta, olles kohati internetis ka siis, kui vanemaid kodus ei ole. Rohkem riske kogenud lastel on ka ohtlikumad veebikasutuse harjumused, näiteks teevad nad seda enda sõnutsi peaaegu alati üksi, erinevatel aegadel ja sealhulgas hilisõhtul, omavad personaalset sotsiaalvõrgustiku kontot ja käivad palju videosaitidel. Suurem osa riskidest, mida lapsed on kogenud, on ette tulnud suhtlusvõrgustikes, kus riskiallikaks on olnud võõrad veebikasutajad, aga ka sõbrad ja tuttavad, kes on lapsele riskantse sisu edasi saatnud. Leidub ka lapsi, kes ei ole mitte ühegi riskiga kokku puutunud – neid lapsi on rohkem nooremate seas, nad käivad harvem internetis ja kindlates mängukeskkondades. Riskiga kokku puutudes kasutavad lapsed kõige rohkem kommunikatiivset ja passiivset toimetulekustrateegiat. Peamiste järeldustena võib välja tuua, et mida rohkem ja erinevamaid tegevusi lapsed internetis harrastavad, seda rohkem puutuvad nad kokku erinevate online-riskidega. Ühe peamise järeldusena võib välja tuua vanemate ja veebikeskkondade poolt rakendatud reeglite ebaefektiivsuse. Kuna kõikide riskide puhul on laste kõige populaarsemaks toimetulekustrateegiaks kogetust rääkimine, siis see näitab, kuivõrd oluline on lapse ja täiskasvanu vaheline usaldusväärne suhe ja avatud kommunikatsioon nii kodus kui ka koolis. Väga oluline on jätkuvalt edendada täiskasvanute teadlikkust ja vastutustundlikku internetikasutust, et vanemad ja õpetajad suudaksid last meediamaastikul adekvaatselt, efektiivselt ja enesekindlalt suunata. Lisaks pakub töö ka metodoloogilisi kogemusi innovaatilise meetodi, st loomingulise ülesande läbiviimise, sama- ja segasooliste fookusgruppide kasutamise ja erineva suurusega rühmade intervjueerimise kogemuse näol. Väikeste laste intervjueerimisel võib uurimissoovitustena välja tuua loomingulise ülesande või mängu kasutamise ja ajastamise intervjuu keskele, poiste-tüdrukute segarühmade kasutamise, mõõduka suurusega rühmad ning omavahel tuttavate laste kaasamise intervjuusse. Edasistes uuringutes soovitaksin tähelepanu pöörata üha nooremate laste mobiilse interneti kasutusele ning kaasata uuringusse laste pereliikmed, eakaaslased ja õpetajad.Item 1. klassi laste enesehinnangute seosed õpetajate ja vanemate uskumustega ja laste tegelike oskustega(Tartu Ülikool, 2010) Doroshenko, Natalia; Mägi, Katrin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondItem 1. klassi laste enesekohased hinnangud koolis kohanemisele(Tartu Ülikool, 2014) Raud, Aive; Niilo, Airi, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Arendavad mängud ja mängulised tegevused algklassides, 1. klassis õppetunni osana: mängude kogumik 1. klassile(Tartu Ülikool, 2007) Erik, Liilia; Taimalu, Merle, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Esimese ja teise klassi õpilaste matemaatikateadmised ja sellega seonduvad tegurid(Tartu Ülikool, 2011) Svjatskaja, Rita; Palu, Anu, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Taru Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Esimese klassi õpilaste matemaatikateadmised ja nende seos töömäluga(Tartu Ülikool, 2017) Tamra, Maarja; Palu, Anu, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem I klassi õpilaste lugemisoskus I õppeveerandil(Tartu Ülikool, 2017) Hein, Liisi; Plado, Kaja, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Kõne erivajadustega kooliuusikute lugemisoskus(Tartu Ülikool, 2014) Kõrgmaa, Eva; Plado, Kaja, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Lasteaia ning esimese klassi õpetajate arvamused koolivalmiduskaardi vajalikkusest(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2014) Astahhova, Svetlana; Randver, Nelly, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž. Psühholoogia ja pedagoogika lektoraatItem Lasteaia- ja klassiõpetajate ootused 1. klassi minevate laste lugemisvalmidusele Tallinna linna näitel(Tartu Ülikool, 2011) Allas, Raili; Raudik, Signe, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondItem Lihtsustatud õppe ja tavaõppe 1. klassi loodusõpetuse tööraamatute sisu võrdlus(Tartu Ülikool, 2014) Sepp, Eerika; Pastarus, Kaja, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Loodusõpetuse lõimumine muusikaõpetusega esimeses klassis(Tartu Ülikool, 2010) Mikk, Küllike; Olbrei, Marianne, juhendaja; Taru Ülikool. Haridusteaduste instituut; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondItem Narva Keeltelütseumi õpilaste eesti keele oskusest(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2015) Milovidova, Anna; Rannut, Mart, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž. Eesti keele ja kirjanduse lektoraatItem Sõnade lugemine ja liigendamine I ja IV klassis(Tartu Ülikool, 2007) Kender, Kaie; Karlep, Karl, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Veebipõhine lisamaterjal sõnavara omandamiseks 1. klassi keelekümblusõpilaste jaoks(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2018) Tõšova, Irina; Kurme, Ene, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Грамматика устного повествования, описания и рассуждения в речи первоклассников(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2019) Денисова, Яна; Бурдакова, Ольга, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Исследование формообразования "изобилующих глаголов" в речевой деятельности младших и средних школьников(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2017) Соловьева, Арина; Бурдакова, Ольга, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Прагматические функции переключения кодов в повседневном школьном речевом общении учеников-билингвов(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2023) Ostroverhova, Galina; Burdakova, Olga, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondItem Развернутое тематическое планирование уроков русского языка в первом классе с двусторонним языковым погружение(Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2021) Майсте, Аннели; Burdakova, Olga, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond