MTAT magistritööd – Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing MTAT magistritööd – Master's theses by Subject "ADDIE"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Andmebaaside kursuse lugemismaterjali loomine(Tartu Ülikool, 2022) Roo, Margus; Luik, Piret, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutMagistritöö eesmärk oli luua õppematerjal Tartu Ülikoolis õpetatavale kursusele “Andme-baasid”, mis toetaks üliõpilast ümberpööratud klassiruumi keskkonnas. Magistritöö alguses püstitati kaks uurimisküsimust – kuidas luua õppematerjali ümberpööratud klassiruumi tin-gimustes õppivale tudengile ja kuidas hindavad loodud õppematerjale spetsialistid, kes iga-päevaselt andmebaasidega töötavad. Käesoleva töö raames valminud õppematerjali loomi-sel kasutati ADDIE meetodit. ADDIE meetodi esimeses etapis analüüsiti üliõpilaste siht-gruppi, kellele õppematerjal luuakse. Samuti toimus mudeli esimeses etapis kontrollmehha-nismide ja litsentsi valiku analüüs. Mudeli teises etapis kavandati loodavate õppematerjalide loogiline ja ajaline jaotus vastavalt aine teoreetilisele osale. Samuti kavandati mudeli teise sammuna loodava õppematerjali teemade ülesehitus. Mudeli kolmandas osas toimus õppe-materjalide ja enesetestide loomine. Kolmanda etapi viimases osas vormistati õppematerja-lid Tartu Ülikooli õppekeskkonnas. ADDIE mudeli viimases osas toimus loodud õppevara hindamine ekspertide kaasamisel uuringuinstrumendi kaudu. Mudeli viimases osas analüü-siti ekspertide poolt küsitluse käigus kogutud informatsiooni. Uuringu tulemustest võib jä-reldada, et loodud õpivara toetab üliõpilast andmebaaside kursuse jooksul ümberpööratud klassiruumi tingimustes. Magistritöö viimases osas annab autor hinnangu õppevara loomise protsessile ja toob esile piirangud.Item Veebirakendus programmeerimise õppimiseks II ja III kooliastmes(Tartu Ülikool, 2023) Keps, Kristiina; Lepp, Marina, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutPõhikoolis programmeerimise õppimine aitaks suunata rohkem noori infotehnoloogia sektorisse ja oleks kasulik ka õpilastele endile. Õpilaste seas on huvi programmeerimise õppimise vastu olemas, kuid praegu puuduvad sobivad eestikeelsed õppematerjalid sellele vanuserühmale. Magistritöö raames loodi II ja III kooliastme õpilastele suunatud digitaalne programmeerimisõpik, mis võimaldab programmeerimist iseseisvalt õppida. Õppematerjali loomisel tugineti ADDIE mudelile, mille esimestes etappides analüüsiti vajadust uue õppematerjali järele ning uuriti programmeerimise õpetamist ja digitaalse õppematerjali loomist. Kavandamise etapis määrati õpiväljundid ja õpiku struktuur ning kolmandas etapis loodi õpik. Õpiku loomiseks kasutati veebiraamistikku Angular, mis võimaldas paindlikkust erinevate interaktiivsete komponentide koostamisel. Loodud õpik on leitav aadressilt progema.ee. Viimaks hindasid valminud õpikut õpetajad ja õpilased, kelle tagasiside põhjal viidi sisse parandusi, anti hinnang loodud õppematerjalile ja kaardistati edasiarendusvõimalused.