English Teachers’ Perceptions of the Implementation of the National Curriculum for Basic School in Viljandimaa

Date

2015-06-12

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva töö eesmärk on uurida Inglise keele õpetajate arvamusi Põhikooli riikliku õppekava rakendamisest. Antud töö uurimisküsimused on: mis aitab inglise keele õpetajatel nende arvates õppekava rakendada? Mis takistab inglise keele õpetajatel nende arvates õppekava rakendada? Kuidas Inglise keele õpetajad õppekava rakendavad? Antud töö koosneb kahest peatükist. Esimeses peatükis antakse teoreetiline ülevaade kirjandusest ja varem läbi viidud uuringutest. Teises peatükis kirjeldatakse antud töö raames tehtud uuringu metoodikat, esitatakse saadud tulemusi ning arutletakse nende üle. Õppekava on kooli alusdokument, mis sätestab eesmärgid, õpitulemused ja saavutatavad pädevused. Õppekava annab üldised suunad ja juhised. Põhikooli riiklik õppekava ei sea õpetajatele piiranguid, kuidas õppekavas olevad õpitulemused tuleb saavutada. Antud töö käigus viidi läbi pool-struktureeritud intervjuud 10 põhikooli inglise keele õpetajaga Viljandimaal. Intervjuu käigus uuriti nende õpetamise eesmärki, õpitulemuste saavutamist, õpetamise meetodeid, õppekavale lähenemist ja aspekte, mis toetab ja takistab neil õppekava rakendamist. Õpetajate eesmärk inglise keele õpetamisel on, et õpilased oleksid iseseisvad keelekasutajad ning omaksid teadmisi õpitavat keel emakeelena kõnelevate kultuuride kohta. Intervjuu käigus paluti õpetajatel 6. klassi lõpuks saavutatavaid õpitulemusi tõlgendada. Õpetajad tunnistasid, et neile on osa mõisted ja väljendid antud lõigus arusaamatud, näiteks „igapäevased suhtlusolukorrad,“ „lühikesed“ tekstid ning osa õpitulemusi ei ole 6. klassi lõpuks saavutatavad, näiteks pole 6. klassi õpilased suutelised võrdlema kultuure ning seadma endale õpieesmärke. Õpetajad ütlesid, et nad peavad õppekavas oluliseks lõimingut, kujundavat hindamist, kaasaegsust, praktilisust ning pädevusepõhisust. Õpetajate õppetöö planeerimise põhjal jagunevad nad nelja rühma: õpetajad, kes planeerivad õppetööd õppekava põhjal; õpetajad, kes planeerivad õppetööd õpiku põhjal; õpetajad, kes planeerivad õppetööd õppekava ja antud klassi / õpilaste põhjal ning õpetajad, kes planeerivad õppetööd õpiku ja klassi / õpilaste põhjal. Õpetajad kasutavad õpilasekeskset lähenemist, õpetajakeskset lähenemist ning elemente ka probleemipõhisest lähenemisest. Õpetajad pidasid keeruliseks hindamist, sest ühest küljest on see subjektiivne teisest küljest piiravad õppekava hindamiskriteeriumid õpilase individuaalse arengu hindamist. Õpetajad leidsid, et õppekava rakendamist takistab neil uute õpikute puudus, tehnilise toe puudus ja suur töökoormus. Õpetajate arvamuse järgi aitab kool õpetajal õppekava rakendada sellega, et tagab õpikute olemasolu, õppevahendid, tehnilised võimalused ja saatmise koolitustele ja seminaridele. Lisaks veel toodi välja mitterahaline tugi, näiteks töötubade korraldamine, toetav suhtumine, eriti uue proovimisse.

Description

Keywords

üliõpilastööd, magistritööd, Inglise keele õpetamine, õppekava rakendamine

Citation