Show simple item record

dc.contributor.advisorLuuk, Aavo, juhendaja
dc.contributor.advisorRaidvee, Aire, juhendaja
dc.contributor.authorMetshein, Triin
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2015-10-21T12:51:11Z
dc.date.available2015-10-21T12:51:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/49116
dc.description.abstractVarasemad longituuduurimused on näidanud, et muusikaõpingutel on positiivne mõju mitmetele muusikavälistele kognitiivsetele võimetele (nt Roden, Grube, Bongard, & Kreutz, 2014). Selleks, et leida, kas muusikaõpingud parandavad laste töömälu- ja intelligentsustestide tulemusi, viidi läbi korduvmõõtmistega kvaasieksperiment, milles testiti 1. klassi lapsi (n = 71, 6- kuni 8-aastased) õppeaasta alguses ja lõpus. Osad katseisikud tegelesid pilliõpingutega ning neid võrreldi sporditrennis käivate laste ja hobidega mitte tegelevate lastega. Muusikaõpingute ja aja koosmõju ei esinenud ühegi testi puhul, kuid leiti aja peamõju intelligentsustesti tulemustele. See on kooskõlas vaid nende eelnevate tulemustega, mille kohaselt ei avalda muusikaõpingud mõju laste visuaalse töömälu arengule. Meessoost katseisikute andmeid eraldi vaadates leiti oodatud grupi ja aja koosmõju intelligentsustesti tulemustele. Enamjaolt ei ole selle uurimuse tulemused kooskõlas varasemate leidudega.et
dc.description.urihttp://www.ester.ee/record=b4518140*est
dc.language.isoeten
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.subject.otherüliõpilastöödet
dc.subject.otherharrastusedet
dc.subject.othertreeninget
dc.subject.othermuusikakoolidet
dc.subject.othertöömäluet
dc.subject.othermälu (psühh.)et
dc.subject.otherintelligentsuset
dc.subject.otherlapsedet
dc.titleMuusikaõpingute ja sporditreeningute mõju laste töömälule ja intelligentsuseleet
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record