DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Ühiskonnateaduste instituut
  • Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika bakalaureusetööd – Bachelor´s theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Ühiskonnateaduste instituut
  • Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika bakalaureusetööd – Bachelor´s theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tervishoiu sotsiaaltöötajate koostöö klientidega ja erinevate spetsialistidega

Thumbnail
View/Open
onneleid_laura_ba_2016.pdf (527.8Kb)
Date
2016
Author
Õnneleid, Laura-Liis
Metadata
Show full item record
Abstract
Asutuses täidab sotsiaaltöötaja konkreetseid ülesandeid (jagab teavet, nõustab ja abistab). Uurimusest selgus, et koostöö käigus tuleb sotsiaaltöötajal tegeleda erinevate väljakutsetega. Koostöö on vajalik, aga ka sobilik, asutuste siseste hoiakute lihvimiseks, kliendi abivajaduse hindamiseks ja kliendi ning tema lähedaste informeerimiseks. Asutuste vahelises koostöös peab sotsiaaltöötaja suhtlema kohalike omavalitsuste – ja teiste avaliku sektori asutustega, et koguda informatsiooni ja vajadusel abistada klienti erinevate dokumentide vormistamisel või taastus-, hooldusravi korraldamisel, sotsiaalteenuste kättesaamisel. Asutuse siseses meeskonnatöös tegeleb sotsiaaltööta tegevuste ja info liikuvuse koordineerimisega, dokumentatsiooni vormistamisega, erinevate spetsialistidega läbirääkimise pidamisega. Raviasutuste sotsiaaltöötajate koostöös on võtmetähtsusega valmisolek järjepidevaks suhtlemiseks ja seda tehakse teiste spetsialistidega nii asutuses kui väljaspool asutust. Vajalikuks peeti ligipääsu saamist kohaliku omavalistuse (KOV) andmebaasidele. Raviasutuste sotsiaaltöötajate koostöö teadlikum korraldamine on praktikute arvates klienditöö probleemolukordade lahendamiseks sobiv ja vajalik võimalus. Raviasutusute sotsiaaltöötaja tegutseb raviasutuses koostöös teiste spetsialistidega ja väljapoole raviasutust tehakse koostööd vastavalt kliendi vajadustele. Sotsiaaltöötaja kasutab selleks kõikvõimalikke olemasolevaid infokanaleid (silma – silmast suhtlus, e-kiri või telefon). Sotsiaaltöötajate kaasamine aitab raviasutustes pakkuda kvaliteetsemat ja professionaalsel astmel abi. Koostööd mõjutavad spetsialisti tööalased probleemid, mis panevad ka koostööle piirangud nt. rahaliste vahendite nappus, omavalitsuste paljusus vms. kitsaskohad. Raviasutuste sotsiaaltöötajate koostöö raskused seisnevad suures ajakulus, informatsiooni takerdumises, rahaliste vahendite nappuses. Arenguvõimalusena näen praegu võimalust tõestada teemaatika olulisust.
URI
http://hdl.handle.net/10062/50486
Collections
  • Sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika bakalaureusetööd – Bachelor´s theses [191]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV