Õpetajate motivatsiooni ja kollektiivse tõhususe seosed PISA testi tulemustega eestikeelsetes koolides
Abstract
Varasematest uurimustest on selgunud, et õpetajate motivatsioon ning kollektiivne tõhusus
koolis mõjutab märkimisväärselt nende õpilaste motivatsiooni ja akadeemilist edukust.
Käesoleva töö eesmärgiks oli uurida, millisel määral erinevad õpetajate enesekohased
uskumused motivatsiooni ja kollektiivse tõhususe kohta kõrgemate ja madalamate
õppetulemustega koolides. Uuring viidi läbi 295 eesti õppekeelega kooli õpetajate seas, kelle
õpilased lahendasid 2012. aastal PISA testi. Tulemustest selgus, et õpetajate sisemise
motivatsiooni tasemed olid samad nii kõrgemate- kui madalamate PISA testi tulemustega
koolides, kuid statistiliselt oluline erinevus esines välise motivatsiooni tasandil. Ühtlasi leiti,
et kõrgemate PISA tulemustega koolides on õpetajatel on kõrgemad positiivsed uskumused
kollektiivse tõhususe suhtes.