Psühholoogilise heaolu seos koolialguskellaaja ja kronotüübiga 6.-7. klasside õpilastel
Abstract
Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli uurida kooli alguskellaaja seoseid õpilaste psühholoogilise
heaolu ja kronotüübiga. Valim koosnes 233 õpilasest 6.-8. klassidest neljast koolist. Kõik koolid
algasid erineva kellaajaga: 8.00, 8.15, 8.30 ja 8.45. Uuringu küsimustik koosnes neljast osast: 1)
Müncheni kronotüübi küsimustik; 2) psühholoogilise heaolu küsimustik; 3) uurija poolt loodud
kronotüübi prototüübid. Tulemused ei näidanud statistiliselt olulisi erinevusi koolide ja
unekestuse vahel. Samuti ei leitud erinevusi ka koolide ja vööndivahetusväsimuse vahel.
Õpilaste heaolu ja kooli alguskellaaja vahel leiti nõrki seoseid kahes heaolu valdkonnas:
rahulolus kooliga ja rahuolus oma vaba aja kasutusviisidega. Kronotüübi ja heaolu vahel oli
nõrki seoseid, näiteks küsimustega, mis puudutasid õpilaste turvatunnet, õnnetunnet, positiivset
ellusuhtumist.