DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace @University of Tartu
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works
  • View Item
  •   DSpace @University of Tartu
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Õpilaste matemaatilised oskused füüsikas

Thumbnail
View/Open
Geil_Siim.pdf (1.813Mb)
Date
2016
Author
Siim, Geil
Metadata
Show full item record
Abstract
Käesoleva magistritöö eesmärgiks on selgitada välja, millisel määral 8. ja 11. klassi õpilased on omandanud füüsikas vajaminevad elementaarsed matemaatilised pädevused, mida eeldab riiklik õppekava. Töö raames viidi 2014. ja 2015. aastal läbi test füüsika ja matemaatika ülesannete lahendamiseks. Kontrolliti kahe, peamiselt koolifüüsikas kõige problemaatilisema pädevuse, mõõtühikute teisendamise ja valemite avaldamise, oskust. Test koosnes kolmest osast. Esimene osa kontrollis õpilaste ühikute teisendamise oskust,teises osas füüsika valemite avaldamise oskust ning kolmandas osas kontrolliti, kas õpilane matemaatikas tuntud tundmatute abil saab samalaadsete tehetega paremini hakkama. Andmetöötluseks ja tehniliseks analüüsiks rakendati programmi SPSS 22. Saadud tulemused näitavad, et oluliste füüsikaliste suuruste teisendamise osas ei ole 8. ja 11. klassidel erinevusi, on üksikud teemad, kus 11. klass saavutab mõnevõrra paremaid tulemusi nt kiirused, seejuures on raskeimateks teemadeks ruumalade ning neil põhinevate tiheduste teisendamised. Valemite avaldamistel ja nendega analoogiliste tundmatu leidmiste puhul saavutasid 11. klassid paremaid tulemusi, samas andsid saadud tulemused kinnituse oletusele, et suur osa õpilastest ei oska füüsikas valemeid avaldades seostada seda matemaatikas omandatud reeglitega. Autori arvates võiks ühikute teisendamine olla igas klassis üks matemaatika õppekava osa, sellega matemaatikas tegeletakse ainult esimeses ja teises kooliastmes, autori arvates on sellel perioodil see õpilaste jaoks liiga abstraktne ja seetõttu jääb see ka hiljem paljudele arusaamatuks. Õppekava tuleks arendada selles suunas, et kooskõlastada matemaatika ja füüsika õpetamist.
URI
http://hdl.handle.net/10062/53211
Collections
  • Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works [126]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV