Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works
Selle kollektsiooni püsiv URIhttps://hdl.handle.net/10062/30302
Sirvi
Viimati lisatud
listelement.badge.dso-type Kirje , Õpilaste kaasatus loodusainete tundides põhikoolis lähtuvalt õpilaste ja õpetajate vaatenurgast(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Veskimäe Triin; Laius, Anne; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Gümnaasiumi loodusainete õpetajate hinnangud koolivälise õpetamise olulisusele ning peamised väljakutsed(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Skolozhabskyy Julia; Semilarski, Helen; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , IV kooliastme õpilaste enesehinnangud infopädevusele ja tegelikud oskused hinnata info usaldusväärsust(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Sisask Adele; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Loomade kasutamisega seotud hoiakud ja loodushuvi gümnaasiumiõpilastel(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Siimon Liisa; Laius, Anne; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Gümnaasiumiõpilaste oskus lahendada sotsiaalse kandepinnaga interdistsiplinaarseid loodusteaduslikke probleeme(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Sadam, Mare; Rannikmäe, Miia; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , III kooliastme ja gümnaasiumi loodusainete õpetajate enesetõhusus mängustamise osas ning mängustamise kasutamise sagedus õppetöös Tartu ja Tartumaa koolide näitel(Tartu Ülikool, 2025-06-03) Rohtmaa Kaia-Riin; Jõgela Joana; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Üliõpilaste hinnangud meeskonnaõppe (TBL) mõjust orgaanilise keemia mõistmisele ning suhtlus- ja koostööoskustele mitmekeelses kõrghariduskeskkonnas(Tartu Ülikool, 2025-06-03) Rikkas Julia; Kasuk, Heili; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Lõimitud õpe Eesti riigigümnaasiumites: levimus, praktika ja õpetajate uskumused(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Parson Kairi; Kasuk, Heili Kõlamets, Lauri Villemson, Marion; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Gümnaasiumiastme loodusainete õpetajate arusaamad andekusest ja nende kogemused andekate õpilase märkamisel ning toetamisel(Tartu Ülikool, 2025-06-03) Mathiesen Hanna; Valdmann, Ana; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Eesti 15-aastaste õpilaste hoiakud õpetaja toetuse kohta OECD PISA 2012. ja 2022. aasta uuringutes(Tartu Ülikool, 2025-06-03) Lassi Margit; Soobard, Regina Kitsing, Maie Hartšenko, Jelena; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Tehisintellekti kasutamine gümnaasiumiõpilaste õppetöös(Tartu Ülikool, 2025-06-04) Laak Kaarel; Laius, Anne; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Immunoloogia teemalise kaardimängu koostamine ja selle mõju hindamine(Tartu Ülikool, 2025-06-03) Guljavina Irina; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Õpilaste hinnangud mängupõhise õppe kasutamisele keemiatunnis reaktsioonivõrrandite õpetamisel 9. klassis: vooseisundi teooria vaatenurgast(Tartu Ülikool, 2025-06-03) End Jaanus; Raudsepp, Terje; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Eel- ja järeltestide kasutamine õppeprotsessi efektiivsuse hindamisel(Tartu Ülikool, 2024-08-28) Aune Nigol; Reivelt, Kaido ja Neito, Rauno; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , Teadus- ja õppimisoskused tänapäeva ühiskonnas (instrumendi valideerimine)(Tartu Ülikool, 2024-08-28) Madis Tuul; Rannikmäe, Miia; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskuslistelement.badge.dso-type Kirje , STEM-õpimooduli mõju 7. klassi õpilaste tajutud enesetõhususele teadmiste ja 21. sajandi oskuste osas ning teadlikkus erialadest, mis on seotud Päikesesüsteemiga(Tartu Ülikool, 2024-06-05) Viss Karl Hubert; Semilraski Helen; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusVarasemad uuringud on näidanud, et õpimoodulite rakendamisel õppetöös kasvab õpilaste tajutud enesetõhusus teadmiste ja 21. sajandi oskuste osas. Käesolevas magistritöös on uuritud, kuidas STEM-õpimooduli rakendamine õppetöös aitab parandada õpilaste tajutud enesetõhusust seoses teadmistega Päikesesüsteemi kohta ja 21. sajandi oskuste osas. Uuritud on ka õpilaste teadlikkust erialade kohta, mis on seotud Päikesesüsteemiga. Uuringu läbiviimiseks koostati STEM-õpimoodul, eel- ja järelküsimustik ning viidi läbi intervjuu. Töö tulemused näitasid, et õpilaste tajutud enesetõhusus teadmiste ja 21. sajandi oskuste osas ning teadlikkus karjäärivõimaluste kohta seoses Päikesesüsteemiga kasvavad peale STEM õpimooduli läbimistlistelement.badge.dso-type Kirje , Geograafiaõpetajate arvamused riiklikust õppekavast ja geograafia ainekavast(Tartu Ülikool, 2024-06-05) Žvirblis Lisete; Viru Birgit; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKuna ühiskond areneb pidevalt, on tarvis õppekava regulaarselt uuendada, seejuures on oluline õpetajate arvamus, kuna nemad tõlgendavad ning vahendavad selle sisu ja eesmärke. Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli kvalitatiivse lähenemise teel saada ülevaade Eesti geograafiaõpetajate arvamustest seoses riikliku õppekava ning geograafia ainekava erinevate aspektidega. Andmete kogumiseks viidi läbi 12 geograafiaõpetajaga poolstruktureeritud intervjuud, sealjuures jagati õpetajad kahte gruppi oma tööstaaži alusel. Uuringu tulemusena selgus, et õpetajad vaatavad riiklikku õppekava üle vähemalt korra aastas ning enamik õpetajatest tunneb, et õppekava toetab teda ja tema autonoomsust. Tulemused näitasid, et õpetajad on geograafia ainekavaga pigem rahul, kuid samas tehti intervjuude käigus palju ettepanekuid ainekava paremaks muutmiseks.listelement.badge.dso-type Kirje , Robootika kursuse koostamine ja õpilaste suhtumise analüüsimine seoses robootikaga ja programmeerimisega(Tartu Ülikool, 2024-06-05) Sams Hans Hubert; Neito Rauno; Reivelt Kaido; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesoleva magistritöö eesmärgiks oli välja töötada gümnaasiumi tasemele sobiv robootika kursus ning analüüsida õpilaste suhtumist robootikasse ja programmeerimisse. Töö raames loodud robootika kursus põhineb haridusrobotil mBot ja arendusplaadil Arduino Uno, pakkudes praktilist ja interaktiivset lähenemist programmeerimise õppimisele. Uuringus osalesid ühe 10. klassi õpilased ja ühe 12. klassi õpilased. Saadud tulemused näitavad, et õpilaste suhtumine robootikasse ja programmeerimisse on üldiselt positiivne. Märkimisväärne on see, et 10. klassi õpilaste huvi robootika vastu suurenes kursuse jooksul oluliselt. Lisaks ilmnes, et õpilased peavad robootika praktilisi ülesandeid heaks meetodiks programmeerimise õppimiseks. Töö tulemusena valmis gümnaasiumi õppekavasse sobiv robootika kursus. Käesoleva uuringu tulemused kinnitavad, et loodud kursusel oli positiivne mõju õpilaste suhtumisele robootikasse ja programmeerimisse.listelement.badge.dso-type Kirje , Õppematerjali koostamine, selle abil õpetamine ja mõju hindamine 11. klassile teemal „Immuunsüsteem ja selle häired“(Tartu Ülikool, 2024-06-06) Reiu Anette; Laius Anne; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö raames loodi ADDIE mudelit kasutades õppematerjal teemal „Immuunsüsteem ja selle häired“, et arendada 11. klassi õpilaste teadmisi ja oskusi teemal „Inimese talitluse regulatsioon“ – inimkeha kaitseliinid, immuunsüsteemi häired. Õppematerjali mõju uurimiseks rakendati õppematerjali õpilastega, kes vastasid teadmiste ja oskuste testile õppematerjali rakendamise eel ja pärast. Eel- ja järeltesti tulemuste võrdlemisel leiti, et õppematerjal mõjutas õpilaste teadmiste ja oskuste kujunemist. Lisaks andsid nii õpilased kui ka bioloogiaõpetajad tagasisidet, kas õppematerjal vastab väljatöötatud kriteeriumitele. Tagasiside õppematerjalile osutus positiivseks – õppematerjal vastas kriteeriumitele.listelement.badge.dso-type Kirje , Gümnaasiumiõpilaste tuleviku karjäärivalikud ja enesehinnangud 21. sajandi oskustele, loodusteaduslikele raamteemadele ning ärevusele loodusteaduslikes õppeainetes(Tartu Ülikool, 2024-06-05) Pärnamägi Kristjan; Teessar Janari; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesoleva magistritöö eesmärk on uurida, kuidas 21. sajandi oskuste arendamisele tähelepanu pööravas koolis õppivad 10. klassi õpilased hindavad oma 21. sajandi oskusi ning millised on nende tuleviku karjäärialased eelistused. Lisaks uuritakse, kuidas õpilased hindavad oma pädevust loodusteaduslikes raamteemades ja millised on nende kogemused loodusteaduslike ainetega seotud ärevusest. Saadud tulemusi võrreldakse võrdluskoolidega.