Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/30302
Browse
Browsing Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works by Title
Now showing 1 - 20 of 157
- Results Per Page
- Sort Options
Item 10. klassi õpilaste hinnangud keskkonnaprobleemide õppimise suhtes ning nende keskkonnakäitumine(Tartu Ülikool, 2022-06-07) Kivisoo, Merris; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 11. klassi õpilaste arusaamad vaktsineerimisest ühe kooli näitel(Tartu Ülikool, 2016) Sikk, Kersti; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö üheks eesmärgiks oli uurida õpilaste arusaamasid vaktsineerimise teemast. Teiseks eesmärgiks oli hinnata õpilaste loodusteadusliku kirjaoskuse taset. Püstitatud eesmärkide saavutamiseks koostati SOLO taksonoomia põhimõtetest lähtuv loodusteadusliku kirjaoskuse test. Valimisse kuulusid ühe kooli 11. klassi 47 õpilast. Saadud tulemustest võis järeldada, et antud kooli õpilaste teadmised vaktsineerimise teemast jäid algteooria tundmise tasemele. Raskusi valmistas vaktsineerimise põhimõtte selgitamine ja vaktsineerimise vajalikkuse põhjendamine. SOLO taksonoomial põhineva loodusteadusliku kirjaoskuse taseme määramisel saavutas suurem osa õpilastest esimese taseme, kõige vähem õpilasi jõudis neljandale tasemele. SOLO 1. tase mõõtis bioloogiaalaste faktide kasutamist varem õpitud kontekstis ja SOLO 4. tase interdistsiplinaarsete üldistuste tegemist.Item 12. klassi õpilaste arusaamad energiast igapäevaelus(Tartu Ülikool, 2022-06-07) Uluots, Marili; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 6. ja 9. klassi õpilaste teadlikkus loodusteadustega seotud elukutsetest keemiaalaste kontekstide näitel(Tartu Ülikool, 2023) Alla,Diana; Soobard, Regina, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö esimeseks eesmärgiks oli teada saada, milline on 6. ja 9. klassi õpilaste teadlikkus loodusteadustega seotud elukutsetest. Teiseks eesmärgiks oli analüüsida 6. ja 9. klassi õpilaste oskust seostada keemia tundides omandatud teadmisi võimalike elukutsetega. Kolmandaks eesmärgiks oli välja selgitada tegurid, mis mõjutavad tulevast elukutsevalikut. Tuginedes erialasele kirjandusele koostati uuringu läbiviimiseks küsimustik, andmed koguti 6. ja 9. klassi õpilastelt kolmest koolist. Tulemused näitavad, et õpilased oskavad nimetada loodusteadustega seotud elukutseid. 9. klassi õpilaste vastustest tuleb esile enam erinevaid elukutseid kui 6. klassi õpilaste vastustest. Mõlema klassi õpilaste puhul mõjutavad elukutsevalikuid õpilaste enesekohased uskumused. 6. klassi puhul tuleb esile perekonna mõju, 9. klassi puhul koolist saadav teave võimalike elukutsevalikute kohta (nt karjääriõpetuse tunnid)Item 7. klass õpilaste huvi loodusteaduslike teemade vastu ning nende karjäärieelistused(Tartu Ülikool, 2016) Semilarski, Helen; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesoleva magistritöö eesmärgiks on välja selgitada 7. klassi õpilaste huvi loodusteaduslike teemade vastu ning tuua välja nende karjäärieelistused. Töö autor pidas oluliseks uurida, millised on õpilaste hinnangud 21. sajandi oskustele ning kui oluliseks peavad nad loodusteaduslike aineid oma tulevases elukutses. Uurimistöö raames saadud tulemused aitavad luua soovitusi, kuidas muuta tunde õpilaste jaoks huvitavamaks ning loodusteaduslikku karjääri populariseerida. Uurimuse läbiviimiseks koostati instrumendina küsimustik, mis viidi läbi neljas Tartu linna- ja maakonnakoolis. Kokku osales uuringus 97 õpilast.Item 7. klassi õpilaste arusaamine Avita ja Studiumi kirjastuse õpikute laamtektoonika teema tekstidest ja illustratsioonidest(Tartu Ülikool, 2016) Leek, Ilona; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö eesmärgiks oli välja selgitada, mille poolest erinevad kirjastuste Avita ja Studiumi õpikud ning kuidas saavad 7. klassi õpilased aru nende õpikute laamtektoonika teema tekstidest ja illustratsioonidest. Eesmärgi saavutamiseks analüüsiti õpikute geoloogiapeatükki ja laamtektoonika õppetüki teksti ja illustratsioone. Instrumendina kasutati eelküsimustikku, õpiku tekstidel ja illustratsioonidel põhinevat töölehte ning järelküsimustikku. Uurimuse lõppvalim koosnes 102 7. klassi õpilasest. Uurimisteetodina kasutati nii kvantitatiivset kui kvalitatiivset meetodit. Andmeid koguti oktoobrist detsembrini 2015 ning andmete analüüsimiseks kasutati programmi Microsoft Office Excel 2007 ning SPSS. Uuringutulemused näitavad, et Avita ja Studiumi õpikud on sarnased. Järelteadmisete kontrollimisel selgus, et Studiumi ja Avita kirjastuse õpikut kasutanud õpilaste järelküsimustiku tulemused ei ole statistiliselt oluliselt erinevad ehk need on sarnased.Item 7. klassi õpilaste arusaamise kujunemine liustike teemast animatsiooni rakendamisel(Tartu Ülikool, 2013) Kuningas, Aive; Piksööt, Jaanika, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 8. ja 11. klassi õpilaste ja õpetajate arusaamad säästvast arengust ja selle õpetamisest ühe kooli näitel(Tartu Ülikool, 2022-07-06) Niine, Tiina; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 8. klassi õpilaste arvamused distantsõppe õppemeetoditest ja veebimängudest teemal „Lülijalgsed“(Tartu Ülikool, 2021-06-08) Kass, Eliise; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 8.kl õpilaste teadmised loodusteadusliku sisuga elukutsetes vajalikest oskustest(Tartu Ülikool, 2021-08-24) Siidra, Geidi; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 9. ja 10. klassi õpilaste teadmised ja arusaamad immuunsüsteemist(Tartu Ülikool, 2016) Karis, Kirstin; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö esimeseks eesmärgiks oli uurida 9. ja 10. klassi õpilaste teadmisi immuunsüsteemist ja seda, kuivõrd nad kasutavad immuunsüsteemiga seotud protsesside selgitamisel ning otsuste põhjendamisel koolis omandatud teadmisi. Teine eesmärk oli välja selgitada õpilaste väärarusaamad seoses immuunsüsteemiga. Eesmärkide saavutamiseks viidi õpilastega läbi avatud küsimustega kirjalik test. Tulemusi analüüsiti kvalitatiivsete meetoditega. Töö tulemused näitasid, et õpilaste teadmisi ja arusaamasid immuunsüsteemi olemusest, haigestumisest, vaktsineerimisest ja allergiast iseloomustas lünklikkus. Samuti selgus, et õpilastel oli probleeme vaktsineerimisotsuse põhjendamiseks vajalike koolis omandatud teadmiste kasutamisega. 9. ja 10. klassi õpilastel ilmnesid sarnased väärarusaamad immuunsüsteemist ja sellega seotud protsessidest. Näiteks toodi haigestumise peamiseks põhjuseks ilmastikutingimusi ning nõrka immuunsüsteemi. Eeskätt esinesid väärarusaamad abstraktsete mõistetega (viirus, bakter, antigeen, antikeha) seoses.Item 9. ja 12. klassi õpilaste arusaamad ringmajandusest ühe kooli näitel(Tartu Ülikool, 2023) Merike, Kont; Laius, Anne, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesolev magistritöö on koostatud gümnaasiumi loodusainete õpetaja erialal. Magistritöö eesmärgiks oli uurida 9. ja 12. klassi õpilaste arusaamasid ringmajanduse kohta. Eesmärgi saavutamiseks viidi õpilastega läbi kolmeosaline uuring. Esimesena uuriti nende esialgseid teadmisi, lastes õpilastel joonistada plakat ringmajandusest oma senistele teadmistele tuginedes. Seejärel toimus õpilastele kahetunnine koolitus ringmajanduse teemal, millele järgnes teadmiste kontroll etteantud töölehtedega. Viimasena paluti uuringus osalenud õpilastel vastata küsimustikule koolituselt saadud uue info põhjal. Uuringuks kasutati mugavusvalimit, kuhu kuulusid ühe 9. ja 12. klassi maakooli õpilased. Tulemusi analüüsiti kvalitatiivse sisuanalüüsi ja kvantitatiivse uurimismeetodiga. Tulemustest selgus, et 9. ja 12. klassi õpilaste arusaamad ringmajandusest on sarnased, ning õpilased teadvustavad endale, milleks on ringmajandus oluline.Item 9. klasside õpilaste üldise arvuti kasutamise ja veebikaartide kasutamisoskuse seosed(Tartu Ülikool, 2013) Roop, Liina; Liiber, Ülle, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem 9.-12.klasside õpilaste hinnang geograafiaõpikule ja e-õppematerjalide kasutamisele geograafia tunnis(Tartu Ülikool, 2015) Narruskberg, Epp; Ülle Liiber; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem AHHAA teaduskeskuse elusaali püsieksponaatide kasutamine struktureeritud ja poolstruktureeritud kooligrupi külastusel(Tartu Ülikool, 2015) Potsepp, Elen; Miia Rannikmäe; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem Alustavate õpetajate arvamus enda tulevikuperspektiivist füüsikaõpetajana ja seda mõjutavatest teguritest üldhariduskoolis(Tartu Ülikool, 2023) Kesanurm, Kaisa; Ganina, Svetlana, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö eesmärgiks on välja selgitada alustavate õpetajate arvamus enda tulevikuperspektiivist füüsikaõpetajana ning nende otsuseid mõjutavad tegurid. Magistritöö uurimisküsimusteks on: 1. Milline on alustavate õpetajate arvamus enda tulevikuperspektiivist füüsikaõpetajana? 2. Millised tegurid mõjutavad õpetajate otsust töötada füüsikaõpetajana pikaajaliselt? 3. Millised tegurid pärsivad füüsikaõpetajate jätkamist pikaajaliselt? Uuringusse on kaasatud hetkel koolis töötavad füüsikaõpetajad suurtest ja väikestest koolidest, kelle tööstaaž on kuni viis aastat (N=10). Andmete kogumiseks kasutati veebiküsitlust, kus ankeet koosnes 16-st küsimusest, millest 13 olid suletud vastustega ja 3 avatud vastustega küsimused. Andmeid analüüsiti kvantitatiivselt ja kvalitatiivselt. Kvantitatiivse andmeanalüüsi käigus leiti vastuste absoluutne sagedus ja mood. Küsitluses osalenud õpetajate tulevikuperspektiivi mõjutavad tegurid tuvastati Pearsoni korrelatsioonikordaja, χ2-testi seosekordaja ja Cramer’i V seosekordaja abil. Kvalitatiivne andmeanalüüs põhines avatud vastustega küsimuste vastuste sisuanalüüsil. Tulemused näitasid, et uuringus osalenud füüsikaõpetajatest enamik plaanivad kindlasti jätkata tööd pikaajaliselt ehk kauem kui viis aastat. Statistiliselt oluline seos ilmnes uuringus osalenud õpetajate vanuse ja tulevikuperspektiivi vahel ning õpetajate ootuste osas õppematerjalide- ja vahendite olemasolule koolis ning tulevikuperspektiivi vahel. Lisaks osutusid olulisteks ka seosed tulevikuperspektiivi ning õpetajate piisava ja professionaalse ettevalmistuse, vähese autonoomsuse, emotsionaalse kurnatuse, füüsika spetsiifikast tulenevate liiga suurte nõudmiste ning abiõpetaja kaasamise võimaluse vahel. Uuringus tuvastati, et füüsikaõpetajana jätkamist pärssivad tegurid õpetaja elukutse üleselt on halb töökeskkond, ebameeldivad kolleegid, koolisisese ja juhtkonna toetuse puudumine, ebapädev koolijuht ning tööstress ja emotsionaalne kurnatus, lisaks toodi välja ka õpilaste arvult liiga suuri klasse. Erialaspetsiifiliselt nimetati enim liigset tulemustele ja saavutustele orienteeritust füüsika õpetamisel, kõrgeid nõudmisi õpetajale ning õppe- ja katsevahendite puudust.Item Andekate õpilaste märkamine ja toetamine Ida-Virumaa koolide näitel(Tartu Ülikool, 2023) Dedimova, Nadežda; Valdmann, Ana, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesoleva magistritöö raames oli läbi viidud uurimus, mille eesmärgiks oli uurida, kuidas Ida-Virumaa koolides õpetavad õpetajad märkavad andekaid õpilasi, milliseid meetmeid nad kasutavad andekate toetamiseks ning millised probleemid tekivad andekate õpilaste olümpiaadideks/võistlusteks ettevalmistamisel. Eesmärgi saavutamiseks oli koostatud teoreetiline osa, milles käsitletakse andekuse definitsiooni ning antakse ülevaade andekate õpilaste märkamisest ja toetamisest. Tuginedes saadud teadmistele ja töökogemusele oli koostatud küsimustik ning läbi viidud küsitlus Ida-Virumaa koolides töötavate õpetajate seas. Saadud tulemuste põhjal tehti järeldused Ida-Virumaa koolides andekate õpilaste märkamise ja toetamise kohta ning selgitati välja probleemkohad, mis on takistuseks andekate võistlusteks ettevalmistamisel / võistlustele saatmiselItem Arusaamad fotosünteesi protsessist 6., 9. ja 11 .klassi õpilaste näitel(Tartu Ülikool, 2021-08-24) Štukert, Külli; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem Arvutipõhise modelleerimise tulemuslikkus õpilaste visuaalse kirjaoskuse ja bioloogilistest protsessidest arusaamise arendamisel(Tartu Ülikool, 2013) Savolainen, Rauno; Piksööt, Jaanika, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusItem Bioloogia õppemängude koostamine ja evalveerimine teemal "Kalad" 7. klasside näitel(Tartu Ülikool, 2021-06-08) Toom, Evelin; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus