Values in English language teaching in Estonian upper secondary schools: based on the analysis of "Upstream upper intermediate B2+ student's book"

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Multikultuurse ühiskonna liikmeks olemine nõuab moraaliotsuste langetamise oskust. Läbi aegade on jäetud vastutus õpilastes selle oskuse arendamise ees koolidele, mistõttu seisavad koolid sageli silmitsi keeruliste küsimustega, mis puudutavad väärtusi ning nende õpetamise meetodeid. Seda probleemi on püütud lahendada mitmeti. Lääneriikides on olnud valdavateks väärtuste õpetamise mudeliteks Aristotelese filosoofial põhinev traditsiooniline iseloomukasvatus ning Kanti deontoloogilisel filosoofial baseeruv ratsionalistlik kõlbluskasvatus, mille järel kujunes välja neid kahte mudelit ühendav integreeriv eetiline kasvatus. Kui traditsioonilise iseloomukasvatuse mudeli puhul on olemas teatud väärtused ja tähelepanu pööratakse ka iseloomu kujundamisele ning ratsionalistliku kõlbluskasvatuse mudeli puhul peetakse oluliseks moraaliarutelusid, iseäranis just väärtuste selitamise meetodi abil, siis integreeriva eetilise kasvatusmeetodi puhul rakendatakse iseloomukasvatust, kuid arendatakse ka reflektiivsete moraaliarutelude oskust.

Description

Keywords

inglise keel, keeleõpetus, väärtused (filos.)

Citation