Show simple item record

dc.contributor.advisorSchults, Astra, juhendaja
dc.contributor.authorPuusepp, Juuli
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2019-09-09T11:36:20Z
dc.date.available2019-09-09T11:36:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/65194
dc.description.abstractÕpilaste kohase käitumise käitumisspetsiifiline tunnustamine on üks tõestatud õpetajate sekkumisvahend, millega hallata ja juhtida õpilaste käitumist ning tunni käiku. Tunnustamine on tõhus sekkumisviis eriti käitumisraskustega õpilaste puhul, keda aga sellest hoolimata tihti pigem noomitakse kui tunnustatakse. Käesoleva magistritöö eesmärk on uurida ja saada ülevaade õpetajate tunnustamisharjumustest (käitumisspetsiifiline tunnustamine, üldine tunnustamine ja käitumisraskustega õpilaste teadlik sagedasem tunnustamine) ning uurida, seoseid õpetaja käitumist mõjutavate teguritega - vaimne heaolu, koolikliima (juhtkonnaõpetajate vaheline suhe ja koolijuhtide toetus), klassikliima (õpetaja-õpilase vahelise suhte kvaliteet) ning enesetõhusus. Loodud küsimustikku täitsid 547 õpetajat üle Eesti (va Tartumaa) vanuses 22-74 a (M = 47,71, SD = 12,14). Tulemused näitasid, et kolmel tunnustamisharjumusi iseloomustaval tunnusel olid statistiliselt olulised seosed kõikide uuritavate mõjutavate teguritega. Töö annab ülevaate õpetajate tunnustamisharjumustest, mis omakorda aitab liikuda edasi õpetajate tõhusama toetamise ja nõustamiseni, et tulevikus oleks veel enam teadmisi, kuidas juhtida õpilaste käitumist positiivsetele sekkumisstrateegiatele tuginedes.et
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsopenAccesset
dc.rightsAutorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Tuletatud teoste keeld 3.0 Eesti*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/*
dc.subjectkäitumisspetsiifiline tunnustamineet
dc.subjectüldine tunnustamineet
dc.subjectõpetaja vaimne terviset
dc.subjectkoolikliimaet
dc.subjectklassikliimaet
dc.subjectenesetõhususet
dc.subjectbehavior-specific praiseen
dc.subjectgeneral praiseen
dc.subjectemotional well-beingen
dc.subjectschool climateen
dc.subjectclass climateen
dc.subjectteacher's self-efficacyen
dc.subject.othermagistritöödet
dc.titleÕpetajapoolne tunnustamine ja seda mõjutavad teguridet
dc.title.alternativeTeacher praise and factors affecting iten
dc.typeThesiset


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess