DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace @University of Tartu
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Arvutiteaduse instituut
  • MTAT bakalaureusetööd – Bachelor's theses
  • View Item
  •   DSpace @University of Tartu
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Arvutiteaduse instituut
  • MTAT bakalaureusetööd – Bachelor's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vektsiooni tekitamine ning objektiivne mõõtmine virtuaalreaalsuses

Thumbnail
View/Open
thesis.pdf (1.708Mb)
extra.zip (77.07Mb)
Date
2017
Author
Tammsaar, Al William
Metadata
Show full item record
Abstract
Vektsioon on defineeritud kui enese liikumise illusioon või enese liikumise subjektiivne tunnetus. Ajalooliselt on vektsiooni uuritud subjektiivse hinnangu meetoditega. Selles töös valmistati Unity programm eesmärgiga valideerida kaubanduslikult kättesaadavaid virtuaalreaalsusprille kui tööriistu, mille abil tekitada inimestes vektsiooni ning selle ob-jektiivset mõju mõõta. Bakalaureusetöö raames viidi läbi katsed, et valideerida sellise lähenemise kasulikkust ning uurida, kas leiduvad mõõdetavad vahed vektsiooni tunnetuses, kui võrrelda erinevaid uudseid keskkonna pööramise viise ning erinevaid keskkondi. Katsetest saadud mõõtmistest oli võimalik välja lugeda vekstiooni mõjusid, kuid katsete alusel ei olnud võimalik teha järeldusi, et keskkonnad või keskkonna pööramise viisid oleksid oluliselt mõjutanud vektsiooni tunnetust. Tulemustest oli võimalik näha, et pööramise viis, millel oli kõige intuitiivsem seos katsealuse enda liikumisega, andis tulemuseks kõige väiksema mõõdetava efekti kontrolltingimusega võrreldes. Töö tulemusena on demonstreeritud uus viis, kuidas moodsate virtuaalreaalsusprillidega vektsiooni uurida.
 
Vection is defined as the illusion of self-movement or the subjective experience of self-motion. Historically vection has been studied using subjective reporting methods. In this paper a Unity program is made to validate commercially available virtual reality headsets as an avenue for generation and objective measurement of vection. Experiments were conducted to validate the effectiveness of such an approach and to see if any differences could be measured when comparing different environments and novel ways of rotating the environment. The measurements detected the effects of vection but the differences in environment and ways of rotating the environment remained mostly inconclusive. It was observed that the rotation model which had the most intuitive connection to the subject’s own movements resulted in less deviation from the baseline. Summarily, the results of this paper suggest new ways of studying vection with modern virtual reality headsets.
 
URI
http://hdl.handle.net/10062/65662
Collections
  • MTAT bakalaureusetööd – Bachelor's theses [993]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV