DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace @University of Tartu
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Arvutiteaduse instituut
  • MTAT magistritööd – Master's theses
  • View Item
  •   DSpace @University of Tartu
  • Loodus- ja täppisteaduste valdkond
  • Arvutiteaduse instituut
  • MTAT magistritööd – Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mis saab projektidest pärast häkatonide lõppu?

Thumbnail
View/Open
thesis.pdf (1.346Mb)
Date
2019
Author
Uiga, Karl-Martin
Metadata
Show full item record
Abstract
Häkatonid on järkjärgult populaarsust kogunud ning seeläbi sattunud teadlaste huviorbii-ti, kes soovivad uurida häkatone lähemalt. Varasemalt on uurimistööd keskendunud häkatonide korralduslikule küljele ning sellele, kuidas kaasata rohkem huvilisi. Uurimis-tööd, mis on keskendunud häkatonide tulemustele, on tehtud väikese ulatusega kaasates kuni 10 projekti. Antud uurimistöö keskendub rohkem kui 60 000 projektile, mis on al-guse saanud häkatonidel, kus osalejad on õpilased või äsja lõpetanud vilistlased ning sel-gitatakse välja, mis juhtub projektidega pärast häkatone ja millised tegurid võivad mõju-tada projekti edukust pärast häkatoni. Uurimistöö käigus leiti, et mitte kõik projektid ei ole tulemuslikud, kuid on meeskondi, kes loovad tehnoloogia valdkonda väärtust. Häka-toni võitmine on ainus tegur, mis antud uurimustöö põhjal mõjutab projekti edukust pä-rast häkatoni lõppu.
 
Hackathons are growing in popularity over the past few years drawing the attention of researchers in order to learn more about them. Research before has focused on hacka-thons organizational side, on how to get more participants to the events and the outcomes of a hackathon has been researched on a very small basis of up to 10 projects per study. This paper focuses on collegiate hackathons where the participants are students by look-ing at what happens to the hackathons and what could be the factors that influence a pro-ject’s continuation after the hackathon on a large basis with over 60 000 projects. It is identified that not all the projects produce something tangible after the hackathon but there are projects that produce value to the community. The importance of winning is the only factor found to significantly influence project’s continuation after the hackathon.
 
URI
http://hdl.handle.net/10062/66384
Collections
  • MTAT magistritööd – Master's theses [633]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV