The relationship between university-industry cooperation and regional capabilities in Europe
Failid
Kuupäev
2023-08-25
Autorid
Ajakirja pealkiri
Ajakirja ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Abstrakt
Innovatsioonipotentsiaali maksimeerimiseks tuleks koguda teadmised regionaalsele tasandile. Teadmiste ülekanne regioonides on sageli geograafiliselt piiratud ja sõltub avaliku sektori võimekusest luua sobiv keskkond teadmiste vastuvõtmiseks ja tõlgendamiseks.
Ülikoolide ja ettevõtete koostööst saadava kasu maksimeerimiseks peavad kõik kolm sidusrühma (ülikoolid, ettevõtted ja valitsus) olema kättesaadavad ja saavutama teatud kriitilise massi. Käesolevas töös väidetakse, et kõik kolm on majanduse arenguks vajaliku regionaalse võimekuse tagamisel võrdselt olulised. Doktoritöö eesmärk on anda täiendavat teadmist ülikoolide ja ettevõtete koostöö ning regionaalse võimekuse seoste mõistmiseks läbi kolme artikli.
Esimene artikkel keskendub ülikoolide ja ettevõtete koostöö süsteemsele raamistikule et koostööd mõõta ja hinnata.
Teine artikkel rõhutab ülikoolide rolli piirkondliku võimekuse ja kasvu toetamisel. Ülikoolid peavad tagama kõrge kvalifikatsiooniga tööjõu varustamise ning toimima elukestva õppe protsessi nurgakivina. Töö järeldused rõhutavad sidusrühmade kaasamise olulisust poliitikate kujundamisel ning vajadust tugevdada ülikoolide ja piirkondade vahelist koostööd.
Kolmas artikkel uurib Euroopa piirkondade erinevusi ja osalejate potentsiaali ülikoolide ja ettevõtete koostöö toetamisel. Töö rõhutab vajadust mõista erinevate piirkondade võimekust ning rakendada poliitikaid, mis toetavad nutika spetsialiseerumise strateegiat ja piirkondlikku arengut.
Doktoritöö järeldab, et ülikoolide ja ettevõtete koostöö ja regionaalse võimekuse tagamiseks tuleb toetada teadmiste tõlkimist nõrgemate piirkondade ülikoolides, edendada koostööd avaliku sektori, ülikoolide ja erasektori vahel ning tuvastada piirkondliku arengu jaoks olulised valdkonnad. Lõhe nõrgemate ja tugevamate piirkondade vahel tuleb ületada, et maksimeerida ülikoolide ja ettevõtete koostöö potentsiaali regionaalarengus.
The maximization of the innovation potential involves strengthening the regional entrepreneurial ecosystem, where different stakeholders support each other. Knowledge transfer in regions is often limited geographically and depends on the public sector's ability to create a conducive environment for knowledge reception and interpretation. All three stakeholders (universities, businesses, and government) must be accessible and reach critical mass to maximize collaboration benefits. The thesis argues their equal importance in regional capability for economic development. It aims to enhance understanding of the complex relationship between university-industry cooperation and regional capabilities in Europe. The first article focuses on the systematic framework for university-business collaboration measurement and evaluation. The second article emphasizes the role of universities in supporting regional capability and growth. Universities must ensure the supply of highly skilled labour and act as a cornerstone of lifelong learning processes. The conclusions highlight the importance of involving other stakeholders in policy-making and the need to strengthen collaboration between universities and regions. The third article examines the differences among European regions and the potential of participants in supporting university-business collaboration. The study emphasizes the need to understand the capabilities of different regions and implement policies that support smart specialization strategies and regional development. The thesis concludes that knowledge translation support, stakeholder collaboration, and bridging regional gaps are vital for maximizing university-business collaboration's regional development potential.
The maximization of the innovation potential involves strengthening the regional entrepreneurial ecosystem, where different stakeholders support each other. Knowledge transfer in regions is often limited geographically and depends on the public sector's ability to create a conducive environment for knowledge reception and interpretation. All three stakeholders (universities, businesses, and government) must be accessible and reach critical mass to maximize collaboration benefits. The thesis argues their equal importance in regional capability for economic development. It aims to enhance understanding of the complex relationship between university-industry cooperation and regional capabilities in Europe. The first article focuses on the systematic framework for university-business collaboration measurement and evaluation. The second article emphasizes the role of universities in supporting regional capability and growth. Universities must ensure the supply of highly skilled labour and act as a cornerstone of lifelong learning processes. The conclusions highlight the importance of involving other stakeholders in policy-making and the need to strengthen collaboration between universities and regions. The third article examines the differences among European regions and the potential of participants in supporting university-business collaboration. The study emphasizes the need to understand the capabilities of different regions and implement policies that support smart specialization strategies and regional development. The thesis concludes that knowledge translation support, stakeholder collaboration, and bridging regional gaps are vital for maximizing university-business collaboration's regional development potential.
Kirjeldus
Väitekirja elektrooniline versioon ei sisalda publikatsioone
Märksõnad
businesses, universities, collaboration (econ.), regional cooperation, regional development, business infrastructure, public private partnership, knowledge management, innovation policy, Europe