Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi autori järgi

Sirvi Autor "Koka, Andre, juhendaja" järgi

Tulemuste filtreerimiseks trükkige paar esimest tähte
Nüüd näidatakse 1 - 20 25
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    0 Mentaalse simulatsiooni kasutamine kehalise aktiivsuse tõstmisel ning kehaliste võimete arendamisel
    (Tartu Ülikool, 2014) Vahter, Krista; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Amotivatsioon kehalises kasvatuses
    (Tartu Ülikool, 2017) Sõmer, Helle-Riin; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekava
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Eakaaslaste autonoomsuse toetuse seosed noorukite psühholoogiliste põhivajaduste, autonoomse motivatsiooni ja kehalise aktiivsusega vaba aja kontekstis
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2020) Anette, Zukker; Tilga, Henri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Eesti rühmvõimlemise treenerite juhendamisstiili seosed sportlaste tunnetuslike näitajatega ning võistlustulemustega
    (Tartu Ülikool, 2017) Põder, Triin; Koka, Andre, juhendaja; Tilga, Henri, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekava
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Effects of perceived autonomy-supportive and controlling behaviour from physical education teachers on students’ psychological needs and health-related quality of life
    (2019-06-27) Tilga, Henri; Hein, Vello, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Meditsiiniteaduste valdkond
    Uuringud on näidanud õpilaste tervisealases elukvaliteedis langustendentsi. Õpilaste tervisealane elukvaliteet on oluline kuna see hõlmab selliseid tervisega seotud aspekte nagu kehaline, sotsiaalne, emotsionaalne ja akadeemiline suutlikkus. Koolikeskkond, sealhulgas õpetaja käitumine, võib omada õpilaste tervisealasele elukvaliteedile olulist mõju. Tuginedes enesemääratlemise teooriale, võib õpetaja käitumist üldises plaanis jagada õpilasi kontrollivaks ja neile autonoomsuse toetust pakkuvaks, mis mõlemad võivad mõjutada õpilaste tervisealast elukvaliteeti. Käesolev doktoritöö koosnes neljast uuringust. Esimeses uuringus töötati välja õpilaste tajutud kehalise kasvatuse õpetaja kognitiivset, protseduurilist ja organisatsioonilist autonoomsuse toetust hindav küsimustik. Teise uuringu tulemustest selgus, et kehalise kasvatuse õpetaja autonoomsuse toetuse tajumine omab õpilaste tervisealasele elukvaliteedile positiivset mõju ainult läbi psühholoogiliste vajaduste rahuldamise. Lisaks näitasid tulemused, et kehalise kasvatuse õpetaja kontrolliva käitumise tajumisel on negatiivne mõju õpilaste tervisealasele elukvaliteedile ainult läbi õpilaste vajaduste frustratsiooni. Kolmanda uuringu tulemustest selgus, et tajutud kehalise kasvatuse õpetaja kontrolliva käitumise ja õpilaste tervisealase elukvaliteedi vaheline kaudne negatiivne seos, vahendatuna läbi psühholoogiliste vajaduste frustratsiooni, ei erine oluliselt õpilastel, kes tajuvad õpetajapoolset autonoomsuse toetust kas madalalt, keskmiselt või kõrgelt. Selle tulemuse põhjal võib öelda, et õpetajapoolse autonoomsuse toetuse tajumine ei vähenda kontrolliva käitumise negatiivset mõju õpilaste tervisealasele elukvaliteedile. Esimese kolme uuringu tulemused olid aluseks veebipõhise sekkumisprogrammi koostamisel. Neljanda uuringu tulemustest selgus, et veebipõhine sekkumisprogramm oli efektiivne suurendamaks õpilaste tajutud õpetajapoolset kognitiivset, protseduurilist ja organisatsioonilist autonoomsuse toetust, samuti õpilaste autonoomsuse, kompetentsuse ja seotuse vajaduse tajumist. Samuti oli sekkumine efektiivne vähendamaks õpilaste tajutud õpetajapoolset hirmutamist ja autonoomsuse vajaduse frustratsiooni. Käesoleva uuringu tulemused näitasid, et kehalise kasvatuse õpetajatel on oluline pakkuda õpilastele kognitiivset, protseduurilist ja organisatsioonilist autonoomsuse toetust ja samuti on tähtis vähendada õpilaste suhtes kontrollivat käitumist.  
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Füsioterapeudi töömotivatsioon ja tööga rahulolu seosed tajutud käitumisega teraapias
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2015) Nagel, Katre; Pill, Kadri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Spordibioloogia ja füsioteraapia instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Impact of outdoor sports on health
    (Tartu Ülikool, 2013) Barrera Espada, Pablo; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Kehalise kasvatuse õpetajatele suunatud õpilaste psühholoogilisi põhivajadusi toetava sekkumisprogrammi mõju 7.-9.klassi õpilaste kehalise aktiivsusega seotud tunnetuslikele ja käitumuslikele näitajatele
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2023) Paap, Hasso; Tilga, Henri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Klassikaaslaste käitumise tajumine ja motivatsioon erineva sisuga kehalise kasvatuse tundides Rakvere Reaaalgümnaasiumis 7. ja 8. klassi õpilastel
    (Tartu Ülikool, 2016) Joorits, Mikk; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekava
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Lapsevanematele suunatud laste psühholoogilisi põhivajadusi toetava sekkumisprogrammi mõju 12-13-aastaste laste kehalise aktiivsusega seotud tunnetuslikele ja käitumuslikele näitajatele
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2023) Bovt, Šerelin; Tilga, Henri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Meerits, Pille-Riin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Laste moraalset käitumist mõjutavad isiksuslikud ja sotsiaalsed faktorid kehalises kasvatuses
    (Tartu Ülikool, 2016) Mänd, Kristi; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekava
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Mentaalse simulatsiooni kasutamine kehalise sooritusvõime arendamiseks Saaremaa Ühisgümnaasiumi 10.-12. klassi õpilastel
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2015) Pulk, Kadri; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Õpetaja käitumise tajumine ja motivatsioon erineva sisuga kehalise kasvatuse tundides Rakvere Gümnaasiumi 7. ja 8. klassi õpilastel
    (Tartu Ülikool, 2012) Madilaine, Alar; Koka, Andre, juhendaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Õpetaja käitumise tajumine ja õpilaste moraalselt käitumise põhjused kehalises kasvatuses ja vabal ajal spordiga tegelemisel põhikooli õpilastel
    (Tartu Ülikool, 2013) Peet, Kätlin; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Õpetaja käitumise tajumise seosed moraalse käitumise põhjustega kehalises kasvatuses ja vaba aja spordis gümnaasiumi õpilastel
    (Tartu Ülikool, 2013) Raimets, Age; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Patsientide psühholoogiliste põhivajaduste, motivatsiooni ning rahulolu seosed füsioterapeudi käitumise tajumisega
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2015) Kõrbe, Maigi; Pill, Kadri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Spordibioloogia ja füsioteraapia instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Sekkumisprogrammid õpilaste autonoomsust toetava õpetaja käitumise suurendamisel = Intervention programs designed to increase teacher's autonomy support
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2018) Ojakivi, Ketter; Koka, Andre, juhendaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Self-determination theory-based interventions combining physical education teachers’ and parents’ need-supportive training to increase out-of-school physical activity among school students
    (Tartu Ülikooli Kirjastus, 2025-07-07) Meerits, Pille-Riin; Raudsepp, Lennart, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tilga, Henri, juhendaja; Tartu Ülikool. Meditsiiniteaduste valdkond
    Teismeliste ebapiisav kehaline aktiivsus on probleem kogu maailmas. Noorte hoiakute kujundamisel liikumise suhtes on koolidel ja peredel võtmeroll. Doktoritöös uuriti, kuidas kehalise kasvatuse (KK) õpetajatele ja lapsevanematele suunatud veebipõhised sekkumised võivad aidata neil omandada oskusi, mille abil toetada teismeliste liikumist vabal ajal. Uuring tugineb enesemääratlusteooriale, mis rõhutab kolme psühholoogilise põhivajaduse – autonoomsuse (otsustamisvabadus), kompetentsuse (pädevustunne) ja seotuse (kuuluvustunne) – toetamise olulisust, et edendada noorte sisemist motivatsiooni rohkem liikuda. KK õpetajad saavad luua tunnis põhivajadusi toetavaid tingimusi, näiteks pakkudes õpilastele valikuvõimalusi, samas kui lapsevanemad saavad julgustada noorte liikumist vabal ajal. Doktoritöös testiti kolme sekkumist: üks lapsevanematele, üks KK õpetajatele ja üks kombineeritud programm nii õpetajatele kui ka lapsevanematele. KK õpetajatele suunatud sekkumine parandas oluliselt õpilaste tajutud õpetajate toetust, aidates säilitada nende motivatsiooni KK tundides. Huvitaval kombel selgus, et KK õpetajatele suunatud sekkumise tulemusel tunnetasid sekkumisrühma lapsed tugevamat lapsevanema poolset toetust oma psühholoogilistele põhivajadustele. Samas ei avaldanud lapsevanematele suunatud sekkumine oodatud otsest mõju laste kehalise aktiivsusega seotud näitajatele, tõenäoliselt madala osalusaktiivsuse ja muude kohustuste tõttu. Hoolimata psühholoogilistest kasudest ei toonud ükski sekkumine kaasa noorukite kehalise aktiivsuse taseme märkimisväärset tõusu. Kooli ja kodu ühine panus on hädavajalik, et arendada noorte elukestvaid liikumisharjumusi. Edaspidi tuleks keskenduda sellele, et muuta lapsevanematele suunatud programmid kaasahaaravamaks, pakkudes näiteks kohandatud sisu ning kombineerides veebipõhiseid ja vahetuid koolitusi. Toetava keskkonna loomine nii koolis kui ka kodus aitab kujundada noorte tervislikku ja aktiivset eluviisi.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Tajutud õpetaja käitumise seosed õpilaste distsiplineeritud käitumisega kehalises kasvatuses
    (Tartu Ülikool, 2014) schasmin, Liis; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Tajutud õpetaja käitumiseseosed õpilaste hoiakutega kehalises kasvatuses
    (Tartu Ülikool, 2014) Keskoja, Madli; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituut
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet