Browsing by Author "Koka, Andre, juhendaja"
Now showing 1 - 20 of 24
- Results Per Page
- Sort Options
Item 0 Mentaalse simulatsiooni kasutamine kehalise aktiivsuse tõstmisel ning kehaliste võimete arendamisel(Tartu Ülikool, 2014) Vahter, Krista; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Amotivatsioon kehalises kasvatuses(Tartu Ülikool, 2017) Sõmer, Helle-Riin; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekavaItem Eakaaslaste autonoomsuse toetuse seosed noorukite psühholoogiliste põhivajaduste, autonoomse motivatsiooni ja kehalise aktiivsusega vaba aja kontekstis(Tartu: Tartu Ülikool, 2020) Anette, Zukker; Tilga, Henri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituutItem Eesti rühmvõimlemise treenerite juhendamisstiili seosed sportlaste tunnetuslike näitajatega ning võistlustulemustega(Tartu Ülikool, 2017) Põder, Triin; Koka, Andre, juhendaja; Tilga, Henri, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekavaItem Effects of perceived autonomy-supportive and controlling behaviour from physical education teachers on students’ psychological needs and health-related quality of life(2019-06-27) Tilga, Henri; Hein, Vello, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Meditsiiniteaduste valdkondUuringud on näidanud õpilaste tervisealases elukvaliteedis langustendentsi. Õpilaste tervisealane elukvaliteet on oluline kuna see hõlmab selliseid tervisega seotud aspekte nagu kehaline, sotsiaalne, emotsionaalne ja akadeemiline suutlikkus. Koolikeskkond, sealhulgas õpetaja käitumine, võib omada õpilaste tervisealasele elukvaliteedile olulist mõju. Tuginedes enesemääratlemise teooriale, võib õpetaja käitumist üldises plaanis jagada õpilasi kontrollivaks ja neile autonoomsuse toetust pakkuvaks, mis mõlemad võivad mõjutada õpilaste tervisealast elukvaliteeti. Käesolev doktoritöö koosnes neljast uuringust. Esimeses uuringus töötati välja õpilaste tajutud kehalise kasvatuse õpetaja kognitiivset, protseduurilist ja organisatsioonilist autonoomsuse toetust hindav küsimustik. Teise uuringu tulemustest selgus, et kehalise kasvatuse õpetaja autonoomsuse toetuse tajumine omab õpilaste tervisealasele elukvaliteedile positiivset mõju ainult läbi psühholoogiliste vajaduste rahuldamise. Lisaks näitasid tulemused, et kehalise kasvatuse õpetaja kontrolliva käitumise tajumisel on negatiivne mõju õpilaste tervisealasele elukvaliteedile ainult läbi õpilaste vajaduste frustratsiooni. Kolmanda uuringu tulemustest selgus, et tajutud kehalise kasvatuse õpetaja kontrolliva käitumise ja õpilaste tervisealase elukvaliteedi vaheline kaudne negatiivne seos, vahendatuna läbi psühholoogiliste vajaduste frustratsiooni, ei erine oluliselt õpilastel, kes tajuvad õpetajapoolset autonoomsuse toetust kas madalalt, keskmiselt või kõrgelt. Selle tulemuse põhjal võib öelda, et õpetajapoolse autonoomsuse toetuse tajumine ei vähenda kontrolliva käitumise negatiivset mõju õpilaste tervisealasele elukvaliteedile. Esimese kolme uuringu tulemused olid aluseks veebipõhise sekkumisprogrammi koostamisel. Neljanda uuringu tulemustest selgus, et veebipõhine sekkumisprogramm oli efektiivne suurendamaks õpilaste tajutud õpetajapoolset kognitiivset, protseduurilist ja organisatsioonilist autonoomsuse toetust, samuti õpilaste autonoomsuse, kompetentsuse ja seotuse vajaduse tajumist. Samuti oli sekkumine efektiivne vähendamaks õpilaste tajutud õpetajapoolset hirmutamist ja autonoomsuse vajaduse frustratsiooni. Käesoleva uuringu tulemused näitasid, et kehalise kasvatuse õpetajatel on oluline pakkuda õpilastele kognitiivset, protseduurilist ja organisatsioonilist autonoomsuse toetust ja samuti on tähtis vähendada õpilaste suhtes kontrollivat käitumist.Item Füsioterapeudi töömotivatsioon ja tööga rahulolu seosed tajutud käitumisega teraapias(Tartu: Tartu Ülikool, 2015) Nagel, Katre; Pill, Kadri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Spordibioloogia ja füsioteraapia instituutItem Impact of outdoor sports on health(Tartu Ülikool, 2013) Barrera Espada, Pablo; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Kehalise kasvatuse õpetajatele suunatud õpilaste psühholoogilisi põhivajadusi toetava sekkumisprogrammi mõju 7.-9.klassi õpilaste kehalise aktiivsusega seotud tunnetuslikele ja käitumuslikele näitajatele(Tartu: Tartu Ülikool, 2023) Paap, Hasso; Tilga, Henri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituutItem Klassikaaslaste käitumise tajumine ja motivatsioon erineva sisuga kehalise kasvatuse tundides Rakvere Reaaalgümnaasiumis 7. ja 8. klassi õpilastel(Tartu Ülikool, 2016) Joorits, Mikk; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekavaItem Lapsevanematele suunatud laste psühholoogilisi põhivajadusi toetava sekkumisprogrammi mõju 12-13-aastaste laste kehalise aktiivsusega seotud tunnetuslikele ja käitumuslikele näitajatele(Tartu: Tartu Ülikool, 2023) Bovt, Šerelin; Tilga, Henri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Meerits, Pille-Riin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituutItem Laste moraalset käitumist mõjutavad isiksuslikud ja sotsiaalsed faktorid kehalises kasvatuses(Tartu Ülikool, 2016) Mänd, Kristi; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut; Tartu Ülikool. Kehalise kasvatuse ja spordi õppekavaItem Mentaalse simulatsiooni kasutamine kehalise sooritusvõime arendamiseks Saaremaa Ühisgümnaasiumi 10.-12. klassi õpilastel(Tartu: Tartu Ülikool, 2015) Pulk, Kadri; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Õpetaja käitumise tajumine ja motivatsioon erineva sisuga kehalise kasvatuse tundides Rakvere Gümnaasiumi 7. ja 8. klassi õpilastel(Tartu Ülikool, 2012) Madilaine, Alar; Koka, Andre, juhendajaItem Õpetaja käitumise tajumine ja õpilaste moraalselt käitumise põhjused kehalises kasvatuses ja vabal ajal spordiga tegelemisel põhikooli õpilastel(Tartu Ülikool, 2013) Peet, Kätlin; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Õpetaja käitumise tajumise seosed moraalse käitumise põhjustega kehalises kasvatuses ja vaba aja spordis gümnaasiumi õpilastel(Tartu Ülikool, 2013) Raimets, Age; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Patsientide psühholoogiliste põhivajaduste, motivatsiooni ning rahulolu seosed füsioterapeudi käitumise tajumisega(Tartu: Tartu Ülikool, 2015) Kõrbe, Maigi; Pill, Kadri, juhendaja; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Spordibioloogia ja füsioteraapia instituutItem Sekkumisprogrammid õpilaste autonoomsust toetava õpetaja käitumise suurendamisel = Intervention programs designed to increase teacher's autonomy support(Tartu: Tartu Ülikool, 2018) Ojakivi, Ketter; Koka, Andre, juhendajaItem Tajutud õpetaja käitumise seosed õpilaste distsiplineeritud käitumisega kehalises kasvatuses(Tartu Ülikool, 2014) schasmin, Liis; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Tajutud õpetaja käitumiseseosed õpilaste hoiakutega kehalises kasvatuses(Tartu Ülikool, 2014) Keskoja, Madli; Koka, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Kehakultuuriteaduskond; Tartu Ülikool. Spordipedagoogika ja treeninguõpetuse instituutItem Tervisega seotud elukvaliteedi tajumine erineva organiseeritud sporditegevuse kogemusega Tartu koolide 7.-8. klassi õpilastel: 6-kuuline longituuduuring(Tartu Ülikool, 2012) Sulg, Karin; Koka, Andre, juhendaja