Sirvi Autor "Laane, Mark" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje EyeTal – silmadega juhitav kaardiredaktor(2017) Laane, Mark; Raimond-Hendrik TunnelKäesolev magistritöö esitleb täielikult silmade abil juhitavat kaardirakendust EyeTal. Selle rakenduse eesmärgiks on võimaldada füüsiliste puuetega inimestel luua ja muuta ruumiandmeid ning seeläbi siseneda tööturule. Ruumiliste andmete kogumine on manuaalne või poolautomaatne töö, mida tavaliselt tehakse hiire ja klaviatuuri abil. EyeTal võimaldab seda tööd teha kasutades sisendina vaid inimese pilgu liikumist ekraanil. Selline kasutajaliides võib olla alternatiiviks ka puueteta inimestele, kui selle kasutamine on piisavalt mugav. Magistritöö käsitleb probleeme ja väljakutseid, mida sellise uudse kasutajaliidese loomine ja disainimine endas kätkeb. Valminud rakenduse disainilahendusi toetab empiiriline info kasutatavuse testi tulemustest. Kasutatavuse testis osalejad lahendasid ülesandeid, mis imiteerivad süsteemi lõplikku kasutust. Testi tulemusi kasutati süsteemi parendamiseks. Tehtud parenduste valideerimiseks viidi läbi teine, identne kasutatavuse test. Lõputöö tulemustest järeldub, et ruumiandmete loomine ning muutmine vaid silmaliigutuste abil on võimalik. Leitud tulemusi ning tehtud disainiotsuseid saab üldistada ka teistele sarnastele pilgujälgimist kasutavatele süsteemidele.Kirje Tarkvara loomine kehaasendi jälgimise süsteemile(Tartu Ülikool, 2015) Laane, Mark; Abels, Artur, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. TehnoloogiainstituutVirtuaalreaalsus on tehnoloogia, mis võimaldab selle kasutajal kogeda arvutite abil simuleeritud tehiskeskkondi. Peakomplektid nagu Oculus Rift lubavad kasutajal virtuaalses ruumis ringi vaadata, kuvades stereoskoopilist pilti, mis muutub vastavalt kasutaja peaasendile. Käesoleva töö eesmärgiks oli luua tarkvara juhtmevabale kehaasendi jälgimise süsteemile. Sellise süsteemi olemasolu võimaldab luua virtuaalreaalsussüsteeme, kus kasutaja näeb tehismaailmas oma keha ning saab loomulike liigutuste abil sellega interakteeruda Keha asendi tuvastamiseks jälgitakse 11 kehaosa suunda ruumis. Iga jälgitava kehaosa külge saab kasutaja kinnitada juhtmevaba mooduli, mis jälgib oma suunda. Moodul sisaldab kiirendusandurit, güroskoopi ja magnetomeetrit ning kasutab suuna hindamiseks Sebastian Madgwicki suunafiltri algoritmi. Töö käigus valmis tarkvara juhtmevabadele moodulitele, arvutisse infot edastavale koordinaatorseadmele ning arvutile. Lisaks kirjeldatakse töös magnetvälja moonutuste allikaid, nende korrigeerimise võimalusi ning korrigeerimise jaoks loodud tarkvara. Töö tulemusena valmis süsteem, mis jälgib kasutaja kehaasendit ning kuvab selle arvutis oleval inimkeha mudelil. Lisaks valmis tarkvara andurite väljundite graafiliseks esitamiseks ning magnetomeetri kalibreerimiseks. Käesolevaks hetkeks on töö tulemust kasutatud ka virtuaalreaalsussüsteemis, kus kasutaja saab virtuaalreaalsuses näha liikumas enda käsi, jalgu ja keha Oculus Rifti abil (Joonis 4.3 ja Joonis 4.4). Edasi tasub kindlasti uurida, kuidas kasutada jalgade suunainfot nii, et kasutaja oleks võimalus süsteemi abil virtuaalses ruumis ka ringi liikuda.