Psühholoogia üliõpilastööd – Student works in psychology
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/24340
Browse
Browsing Psühholoogia üliõpilastööd – Student works in psychology by Subject "A-B püsivusviga"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item A-B püsivusviga kahel lapsel 6-, 7- ja 8- kuu vanuselt(Tartu Ülikool, 2020) Tomson, Krista; Schults, Astra, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutPiaget (1954) arvas, et sensomotoorses eas (sünnist kuni teise eluaasta alguseni) olevad lapsed hakkavad alates 9. elukuust saama aru sellest, et objektid eksisteerivad kogu aeg. Hilisemad uuringud on leidnud, et see peab paika vaid osaliselt. Marcovitch (2002) loodud katseskeemi järgides uurime, kuidas väheneb A-B püsivusvea tegemine vanusekuude lõikes, kas neil on mälujälg ka pärast 5-minutilist pausi ja kas on seosed A-B püsivusvigade tegemise ning teiste otsimiste vahel. Käesolevas uurimistöös tehti kahe lapsega katseid kolmel erineval kuul (6-, 7- ja 8-kuu vanuselt), igal kuul kaks katset. Leiti, et laste tulemused paranesid, kui võrrelda 6 ja 8 kuu tulemusi, 5 minutit on piisav aeg, et lastel ununeks ära eelnev peitmiskoht ning on seosed A-B püsivusvigade ja teiste otsimiste vahel.