MTAT magistritööd – Master's theses
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/30974
Browse
Browsing MTAT magistritööd – Master's theses by Subject "ADDIE mudel"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Digitaalse õppematerjali väljatöötamine arvuti osade õpetamiseks informaatika tundides II kooliastmes(Tartu Ülikool, 2021) Salumägi, Tiim; Luik, Piret, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutMagistritöö raames loodi teisele kooliastmele digitaalne õppevara, koos õpetajat toetava materjaliga, milles selgitatakse klassikalise lauaarvuti erinevaid osasid. Õppevara jaotati seitsmeks teemaks. Iga teema juurde lisati arvutiosa tutvustav materjal, mille oli magistritöö autor valmistanud. Lisaks disainiti osade teemade juurde erinevad kinnistavad ülesanded. Digitaalse õppevara loomise käigus disainiti veebileht, mille osadeks said magistritöö autori poolt koostatud videod, testid ja õpetajamaterjalid. Digitaalse õppevara valmistamine toetus ADDIE mudelile. Mudeli viimase etapi käigus toimus ka ekspertide kaasamine õppematerjali avalikustamise ja tagasiside küsimustiku kaudu. Küsimustiku vastuseid analüüsiti koos tagasisidega. Ekspertide hinnangute ja tagasiside põhjal võib järeldada, et loodud digiõppematerjal on lihtsate ja selgete videotega, värvilahendus on silmasõbralik ja heli kvaliteeti võiks parandada. Kõige kõrgemalt hinnati videote selgust ja lihtsust. Magistritöö viimases osas analüüsis magistritöö autor disainiprotsessi, piiranguid ja tutvustas digiõppematerjali loomise edasisi plaane. Edasiste plaanide hulka kuuluks uutel teemadel videote loomine, õpetajamaterjalide täiustamine ja uute testide välja töötamine.Item Kursuse „Veebilehtede loomine edasijõudnutele (LTAT.03.015)“ õppematerjalide uuendamine(Tartu Ülikool, 2024) Vilder, Kadri; Feklistova, Lidia, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThe purpose of this master’s thesis was to update learning materials for course Web Page Creation for Advanced Users (LTAT.03.015). The first chapter of the thesis considers theoretical aspects. The ADDIE model was used as the framework for developing learning materials. In the subchapter about the principles of digital learning materials development, the usefulness of practical examples and the usage of a variety of tools was explained. The second chapter focuses on the process of updating learning materials. The phases of analysis, design, development, and evaluation are discussed. During the analysis phase, the feedback and conditions of the existing course were analysed, and the learning outcomes for each topic were formulated. In the design phase, the learning environment and the tools used were selected; it was decided to introduce the materials through practical examples, and to involve the learners to go through what they learn. During the development phase, the learning materials were updated, self-assessments were added, and assignments were prepared. After the learning materials were updated, a survey was conducted to evaluate these materials. The third chapter gives an assessment of the process of preparing the learning material. The fourth chapter outlines possible further developments.Item Veebipõhiste õppematerjalide kasutusjuhendid distantsõppe toetamiseks(Tartu Ülikool, 2022) Vaabel, Maret; Luik, Piret, juhendaja; Suviste, Reelika, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutDistantsõppe toetamiseks loodi magistritöö raames enam kasutatud veebipõhistele õppematerjalidele kasutusjuhendid. Terviku moodustamiseks ja kättesaadavuse lihtsustamiseks disainiti juhendite kogule veebilehelt juhendikogu.weebly.com. Juhendikogus on kolme õppematerjali juhendid, mis on jaotatud I ja II kooliastme õpetajate hinnangul enam esinenud probleemide järgi peatükkideks. Iga peatükk on liigendatud väiksemateks osadeks, mis sisaldavad lühikest teksti ja illustreeriva materjalina graafikat. Vajadusel on tegevuste sammud nummerdatud, et muuta juhend paremini jälgitavamaks. Juhendi koostamise aluseks võeti ADDIE mudeli printsiibid ja kvaliteetse õppematerjali põhimõtted. Juhendite hindamise etapis kaasati eksperdid. Ekspertideks olid I, II ja III kooliastme tavaklassi ja väikeklassi õpilased, õpetajad ja lapsevanemad. Tagasiside küsitluse moodustamisel lähtuti LORI kvaliteedi hindamise mudelist. Ekspertide hinnang ja tagasiside näitab, et juhendid on lihtsad, loogilised ning kergesti arusaadavad ehk kvaliteetsed. Kommentaarides toodi välja juhendite vajalikkus ning soov jätkata kasutamist. Edasisteks arendusteks on juhendi kogu täiendamine uute juhenditega ning autorluse jagamist tegevõpetajatega.