Show simple item record

dc.contributor.advisorTulviste, Tiia, juhendaja
dc.contributor.authorUrm, Ada
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2013-04-16T15:59:16Z
dc.date.available2013-04-16T15:59:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/29859
dc.description.abstractKäesoleva töö raames uuriti longituudselt laste sõnavara arengus ilmnevate individuaalsete erinevuste stabiilsust pooleteise aasta jooksul. Laste sõnavara arengut hinnati kolmel korral (1;5 – 1;7, 1;11 – 2;1 ja 2;11 – 3;1 aasta vanuses), kasutades vanemate poolt täidetavat MacArthuri Suhtlemise Arengu testi vanema vanuserühma versiooni, Reynelli testi ning hinnates laste sõnavara igapäevastes ema ja lapse vahelistes suhtlussituatsioonides. Leiti, et laste sõnavara suurus esimesel mõõtmisel ennustas statistiliselt olulisel määral samade laste sõnavara suurust teisel ja kolmandal mõõtmisel. Samuti leidis osalist kinnitust püstitatud hüpotees, et nii aja kui ka erinevate metoodikate lõikes on laste tulemused stabiilsed, millest tulenevalt on võimalik järeldada, et lapse sõnavara hinnatuna 1;5 kuni 1;7 aasta vanuses ennustab sõnavara arengutaset hilisemas vanuses.et
dc.description.urihttp://tartu.ester.ee/record=b2648087~S1*estet
dc.language.isoetet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.subject.othermagistritöödet
dc.subject.othersõnavaraet
dc.subject.otherkõne arenget
dc.subject.otherindividuaalsed erinevusedet
dc.titleIndividuaalsete erinevuste stabiilsus eesti laste sõnavara arenguset
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record