Teatri kui kultuuriorganisatsiooni turundustegevus Teater NO99, Rakvere Teatri, Von Krahli Teatri ja VAT Teatri näitel
Abstract
Bakalaureusetöö eesmärk on konkreetseid etendusasutusi analüüsides anda ülevaade kultuuriorganisatsiooni turundustegevusest. Uurimisobjektideks on võetud neli Eesti etendusasutust: Teater NO99, VAT Teater, Von Krahli Teater ja Rakvere Teater. Globaliseerunud maailma muutunud konkurentsitingimustes on turul püsimiseks vaja silma paista ning luua eelis, seda ka kultuuriorganisatsioonidel: olenemata organisatsiooni eesmärkidest ei pääseta rivaliteedist teiste sama valdkonna
institutsioonidega. Teadliku ning professionaalselt läbi viidud turundustegevusega on vajaliku eelise loomine tunduvalt kergem. Töö eesmärk on konkreetseid etendusasutusi analüüsides anda ülevaade kultuuriorganisatsiooni turundustegevusest.
Bakalaureusetöö koosneb neljast peatükist ning on jagatav kaheks osaks. Esimesed kaks peatükki on üles ehitatud teoreetilise sissejuhatava osana. Esiti on vaadeldud teatrit kunstiliigina ja siis käsitletud organisatsioonina, mis lähtub oma tegevuses institutsioonile omastest ettekirjutustest. Teises peatükis on võetud turumajanduse ühe
ilminguna vaatluse alla turundustegevus, mille mõiste ning olemus selles peatükis avatakse. Peatüki lõpus on mindud konkreetsemaks ja vaadatud kultuuriturundust kui üht turunduse haru.
Töö teine pool keskendub analüüsile, kus algselt räägitakse töö metodoloogiast, millele järgnevad töös käsitletud etendusasutuste kirjeldused. Lisaks on peatükis kvalitatiivsel meetodil kogutud andmeid analüüsides proovitud vastata tõstatatud küsimustele. Töö viimases peatükis on teooriale ning analüüsile toetudes tehtud järeldused ning pakutud autori ettepanekud valitud teemal.
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kolme Tartu väiketeatri kuvandi loomine ja turundustegevus sotsiaalmeedias
Rosenberg, Triinu (Tartu Ülikool, 2021)Töö annab ülevaate Tartu Uue Teatri, Musta Kasti ja Karlova Teatri turundustegevusest sotsiaalmeedias ja kuidas on jagatud nende väiketeatrite turunduse ja kommunikatsiooniga seotud tööülesanded. Töö uurib ka, kui oluline ... -
Näitleja loomingulise pikaealisuse ja mitmekülgsuse fenomen Salme Reegi näitel
Värk, Eike (2012-11-02)Doktoriväitekirjas „Näitleja loomingulise pikaealisuse ja mitmekülgsuse fenomen Salme Reegi näitel“ uuritakse aegruumi mõju näitleja lavalisele väljendusele eelkõige legendaarse eesti näitlejanna Salme Reegi loomingu näitel. ... -
Poliitiline teater ja selle strateegiad Eesti ja lääne kultuuris
Pesti, Madli (2016-09-28)Doktoritöös “Poliitiline teater ja selle strateegiad Eesti ja lääne kultuuris” keskendutakse nüüdisaegsele poliitilisele teatrile ja selle loomise strateegiatele. Neist uuritakse kolme: rühmaloome, dokumentaalteatri ning ...