Noosootöös osalemist motiveerivad tegurid huvitegevustes osalejate ja noortekeskuste külastajate seas
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Bakalaureusetöö eesmärgiks oli uurida noorsootöös osalemist motiveerivaid tegureid
huvitegevuses osalejate ja noortekeskuste külastajate hulgas. Töös analüüsiti, millised
motivaatorid olid huvitegevuses ja noortekeskustes osalejate jaoks olulised ja kõige enam
levinud.
Töös oli analüüsitud Praxise poolt 2011. aasta läbiviidud internetiküsitluse andmeid.
Lähemalt käsitleti kahte valdkonda, milleks oli noortekeskustes ja huvitegevustes osalemine.
Analüüsimise jaoks olid noored jaotatud kaheks võrreldavaks vanusegrupiks: 12-14aastasteks
ja 15-18aastasteks. Piirkonniti võrreldi Tallinnas, teistes linnades ja maal elavaid noori. Läbi
viidi ka soolisi võrdlusi ja toodi sisse noorte majandusliku tausta ning aktiivsuse võrdlused.
Motivaatorite välja selgitamiseks oli töös võetud aluseks Maslow põhivajaduste hierarhia.
Analüüsitulemustest ilmnes, et huvitegevuses osalemiseks oli noorte jaoks põhilisteks
motiveerivateks teguriteks eneseteostus, kuuluvusvajadus, tunnustusvajadus ja turvalisus.
Noortekeskustes osalemiseks on põhilised motivaatorid kuuluvus, turvalisus, eneseteostus ja
tunnustusvajadus. Majanduslikust olukorrast lähtuvalt selgus, et paremal kui ka halvemal
järjel olevate noorte motivaatorid olid samad. Aktiivsete ja passiivsete noorte võrdlusest
selgus, et aktiivsemaid noori motiveerib rohkem kuuluvus, turvalisus aga ka eneseteostamine.
Vähem aktiivsete noorte jaoks oli oluline turvalisus ja kuuluvusvajadus.
Käesoleva bakalaureusetöö teema on oluline nii noortele kui ka noorsootöötajatele. Oluline on
mõista neid põhjuseid, miks noored osalevad ja kuidas läbi selle teadmise noori veel rohkem
kaasata nii noorsootöösse kui ka kodukoha arengusse. Töö autorina leian, et noorte
motivatsiooni tuleb uurida sügavamalt, et viia kokku noorte taustast tulenevad osaluse
põhjused. Antud kvantitatiivse uuringu tulemuste valguses on võimalik läbi kvalitatiivse
uurimuse antud teemat põhjalikumalt käsitleda.