Teatripedagoogiline töö Saksa ja Eesti teatrites
Abstract
Käesoleva bakalaureusetöö peaeesmärk oli selgitada Saksa teatrite näitel
teatripedagoogilise töö sisu ja eesmärki ning analüüsida sellest lähtuvalt Eesti teatrites
tehtavat haridustööd. Kõrvaleesmärk oli laiendada termini „teatripedagoogika“
tähendust eesti keeles ning korrastada eestikeelset haridusdraama-alast mõistestikku.
Esimeses peatükis selgitasin termini „teatripedagoogika“ tähendust saksakeelses
kultuuriruumis, andsin lühiülevaate teatripedagoogika kui iseseisva distsipliini
kujunemisest ja lähtekohtadest, tutvustasin teatripedagoogilist tööd Saksa teatrites ning
vaagisin teatripedagoogilise töö võimalusi postdramaatilises teatris. Teises peatükis
selgitasin teatripedagoogilise töö vajalikkust Eesti teatrites ning andsin ülevaate ja
analüüsin teatripedagoogika seisukohast olulisemaid Eesti teatrite haridus- ja
publikuprogramme ning (plaanitavaid) ettevõtmisi.