DSpace
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • English 
    • English
    • Deutsch
    • Eesti
  • Login
View Item 
  •   DSpace @University of Tartu
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Psühholoogia instituut
  • Psühholoogia instituudi üliõpilastööd – Student works
  • View Item
  •   DSpace @University of Tartu
  • Sotsiaalteaduste valdkond
  • Psühholoogia instituut
  • Psühholoogia instituudi üliõpilastööd – Student works
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kolme- kuni nelja-aastaste eesti laste kõne arengu uurimine Reynelli testiga

Thumbnail
View/Open
plado_maarja_uur_2015.pdf (610.3Kb)
Date
2015
Author
Plado, Maarja-Liisa
Metadata
Show full item record
Abstract
Käesoleva töö käigus uuriti kolme- kuni nelja-aastaste eesti laste kõnest arusaamist ja produktiivset kõnet. Töös kasutati laste kõne hindamiseks Reynelli testi. Vastavalt testi juhendile hinnati kõnest arusaamist sõnavara ja grammatika mõistmise kaudu, produktiivsust lapse eneseväljendamise kaudu. Valimisse kuulus 50 eesti rahvusest last kolmest Tallinna lasteaiast. Tegemist on testi viimase versiooniga, mida seni pole Eestis kasutatud ning seetõttu puuduvad ka eestikeelsed normid. Antud uurimistöö on uue Reynelli Kõnearengu Testi (NRDLS) pilootprojektiks ning eesmärgiks on hinnata valimisse kuuluvate laste kõne arengut ja alustada eestikeelsete normide kogumist. Lapsed said mõnevõrra paremaid tulemusi kõnest arusaamise skaalal. Hüpotees sooliste erinevuste kohta ei leidnud kinnitust. Töös on välja toodud laste sagedaseimad vead ning nende oletatavad põhjused.
URI
http://hdl.handle.net/10062/49129
Collections
  • Psühholoogia instituudi üliõpilastööd – Student works [624]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV