Üliõpilaste õpistiilid ning nende seosed arvutite ja nutiseadmete kasutamisega
Abstract
Käesolevas töös uuriti sügava ja pindmise õpistiili seoseid soo, akadeemilise edukuse ning
arvutite ja nutiseadmete kasutamisega. Samuti uuriti seoseid arvutite ja nutiseadmete loengus
kasutamise ning kaasõpilaste õppetöö häirimise vahel. Uuringus osales 434 üliõpilast vanuses
19-46 aastat (M = 23.35, SD = 4.41). Leiti, et sügavama õpistiiliga üliõpilaste hinnangud oma
akadeemilisele edukusele on kõrgemad. Loengus sotsiaalmeediat sagedamini kasutavad
üliõpilased on pigem pindmise õpistiiliga. Kaastudengite arvutite ning nutiseadmete
sotsiaalmeedia jälgimiseks kasutamist hinnati häirivamaks kui seadmete õppetööks
kasutamist. Uuringu tulemused viitavad, et arvutite ja nutiseadmete loengus kasutamise mõju
vajab suuremat tähelepanu ning vajadusel reguleerimist.