Matemaatikas andeka õpilase märkamine ja toetamine
Abstract
Üldhariduskoolide alusväärtuseks on toetada iga õpilase arengut, nii abivajaja
kui ka andeka. Õpilaste toetamisel saavad õpetajad tegutseda lähtudes haridusseadusest ja -
süsteemist. Käesoleva magistritöö eesmärgiks on välja selgitada, millised on võimalused ja
sarnasused Eesti ja mõne teise riigi haridusseaduses ja -süsteemis andekate laste toetamiseks.
Samuti intervjuude abil välja selgitada kas ja kuidas käsitletakse matemaatiliselt andekate õpilaste
vajadusi Tartumaa üldhariduskoolides, arvestades õpetajate arusaamu ja hoiakuid matemaatiliselt
andekate õpilaste suhtes. Intervjuudes osales viis matemaatikaõpetajat erinevatest Tartumaa
üldhariduskoolidest. Õpetajad selgitasid andeka õpilase identifitseerimisel kasutatavaid
kriteeriume, tõid välja peamised meetodid ja strateegiad matemaatikas andeka õpilase õpetamisel
ja toetamisel ning hindasid, milline on nende mõju matemaatikas andekate õpilaste saavutustele ja
hoiakutele. Intervjuude tulemused näitasid, et õpetajad ei pea andeka õpilase teadmisi ja oskuseid
samaväärseks viielise ja tubli õpilasega. Õpetajad tunnevad, et andekate õpilastega tegelevad nad
peamiselt iseseisvalt, puudust tuntakse ajalisest ressursist. Olenemata sellest, kui mitu aastat on
möödas õpetajate tudengipõlvest, tuntakse siiski vajadust erinevatele koolitustele, mis pakuksid
võimalusi andekate õpilaste toetamiseks.
Collections
The following license files are associated with this item: