Pere- ja koolisuhete kvaliteedi mõju noore täiskasvanu ärevus- ja meeleoluhäirete esinemisele longituudses perspektiivis
Abstract
Käesoleva uurimistöö eesmärgiks oli leida, mil määral mõjutab pere- ja koolisuhete kvaliteet subjektiivset ärevust ja depressiivsust ning ärevus- ja meeleoluhäirete esinemist longituudses perspektiivis. Valim koosneb Eesti Laste Isiksuse, Käitumise ja Terviseuuringu (ELIKTU) käigus longituudmeetodil kogutud noorema ja vanema kohordi andmetest ning selle suurus on n = 1238. Antud uurimistöös kasutatakse ärevuse, depressiivsuse, pere- ja koolisuhete kohta kogutud andmeid enesekohastest küsimustikest ning psühhiaatrilisest intervjuust. Selgus, et madalama kvaliteediga pere- ja koolisuhteid tajunud uuritavad raporteerisid ka järgnevates uuringulainetes kõrgemat püsi- ja seisundiärevust ning depressiivsust võrreldes nende uuritavatega, kes tajusid kõrgema kvaliteediga pere- ja koolisuhteid. Samuti esines tendents, et uuritavad, kes tajusid madalama kvaliteediga pere- ja koolisuhteid, olid pigem grupis, kus ärevus- ja meeleoluhäireid diagnoositi rohkem.
Collections
The following license files are associated with this item: