Browsing by Author "Talts, Leida"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Keelekümblejate õppekavaalased saavutused lasteaia ja I klassi lõpul(Tallinna Ülikool, 2009) Kukk, Airi; Talts, Leida; Muldma, MaiaUurimuse üldeesmärgiks meeldetuletavalt on anda tagasisidet Haridus- ja Teadusministeeriumile, Keelekümbluskeskusele, Riiklikule Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskusele, lastevanematele, lasteasutustele, koolidele ja üldsusele, kuidas tulevad lapsed toime riiklikes õppekavades sätestatud eesmärkide saavutamisega, kui nad on õppinud kakskeelsetena keelekümblusprogrammi alusel alates lasteaiast. Selle on võimalikuks teinud lasteaia- ja klassiõpetajate ning lapsevanemate antud hinnangud õppekavaalastele saavutustele, mis käsitlevad laste arengut koolimineku eel ja I klassis. Käesoleva uurimuse II etapi aruanne ei anna hinnanguid üksikutele lasteaedadele, õpetajatele, lapsevanematele ega lastele. Konkreetseid lasteasutusi, õpetajaid, lapsevanemaid ega lapsi uurimuses ei mainita. Sel etapil huvitab uurijaid: 1) laste kooliks ettevalmistamise olukord keelekümbluslasteaedades 2008 aastal. Enam tähelepanu pöörates nendele aspektidele, mis rõhutavad koolivalmidust tänapäevastest väärtustest lähtuvalt. 2) Samuti on huvitav teada saada nende laste toimetulekust, kes eelmisel (2007) aastal lõpetasid keelekümbluslasteaia ning 2008 aastal õppisid I klassis.Item Õpetaja professionaalsus ning tõhusama õpetamis- ja õppimiskeskkonna loomine: OECD rahvusvahelise õpetamise ja õppimise uuringu TALIS tulemused(Haridus- ja Teadusministeerium, 2009) Loogma, Krista; Ruus, Viive-Riina; Talts, Leida; Poom-Valickis, Katrin; Tallinna ÜlikoolOECD rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring (OECD’s Teaching and Learning International Survey), akronüümiga TALIS, on esimene rahvusvaheline võrdlusuuring, milles uuritakse õpetajaid ja nende töökeskkonda, saamaks teavet õpetamise ja õppimise ning koolijuhtimise tõhustamiseks. TALIS-uuringu üheks oluliseks eesmärgiks oli õpetajatöö ja õpetaja professionaalsuse indikaatorite leidmine, mille abil on võimalik õpetajatööd hinnata, mõjutada ning toetada. Uuring korraldati 2007.–2008. a.a ning selles uuriti 7.–9. klasside õpetajaid ja nende koolide juhte. TALIS-uuring keskendub järgmistele põhiteemadele: õpetajate professionaalne areng, õpetajate hindamine, tunnustamine ja tagasiside, õpetajate pedagoogilised uskumused, praktikad ja tööalased hoiakud, koolijuhtimine.Item Varane keelekümblus: õppekava eesmärkide saavutamine lapsekeskse lähenemise aspektist(Tallinna Ülikool, 2012) Kukk, Airi; Sarv, Ene-Silvia; Muldma, Maia; Talts, LeidaKäesolev aruanne (Varane keelekümblus: õppekava eesmärkide saavutamine lapsekeskse lähenemise aspektist) on koostatud projekti (Keelekümbluslasteaia lõpetanute koolivalmidus ja -jõudlus I kooliastmes) raames teadusuuringuna, mis viidi läbi aastatel 2007 – 2011. Aruandes esitletud tulemused võimaldavad paremini aru saada, kuidas keelekümblusprogrammi rakendamine lasteaedades ning koolides on kaasa aidanud õppekava eesmärkide saavutamisele ja saavutatusele. Aruandes esitletud tulemustest võiks kasu olla õpetajate koolitajatele, koolijuhtidele ja õpetajatele, lasteaiajuhatajatele ja õpetajatele ning lapsevanematele.