Rahvusvaheliste suhete õppekava magistritööd – Master's theses
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/50124
Kuni 2015.a. Riigiteaduste Instituut
Browse
Browsing Rahvusvaheliste suhete õppekava magistritööd – Master's theses by Subject "brändimine"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Balti riikide mainekujunduse tulemused: Eesti, Läti ja Leedu kuvandi võrdlus välismeedias(Tartu Ülikool, 2015) Jõesaar, Mattias; Kasekamp, Andres, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Riigiteaduste instituutMagistritöö eesmärgiks on uurida, millisel määral on Eesti, Läti ja Leedu mainekujunduspüüdlused leidnud vastukaja välismeedias. Magistritöö keskendub teoreetilises osas avalikule diplomaatiale ning riigi brändimise kontseptsioonidele. Teises osas vaatleb Eesti, Läti ja Leedu püüdlusi oma mainet kujundada. Kolmandas peatükis on kasutatud välismeedia sisu uurimiseks standardiseeritud kvantitatiivsete meedia kontentanalüüsi. Analüüsiperioodiks on ajavahemik 1. jaanuar 2013 kuni 31. detsember 2014 ja kasutatud on kolme suure ingliskeelse väljaande, Daily Maili, New York Timesi ja Daily Telegraph’i, sisu. Uurimistulemustest selgub, et 2015. aastaks oli vaid Eestis rakendatud laiaulatuslikku brändingustrateegiat. Läti ja Leedu mainekujundus jäi pigem avaliku diplomaatia piiridesse. Vaatamata kõigi kolme riigi püüdlustele käsitletakse Eestit, Lätit ja Leedut välismeedias ka 24 aastat pärast Nõukogude Liidu kokkuvarisemist 35%-40% ulatuses endise Nõukogude liiduvabariigina. Lisaks kajastatakse neid kõige enam Balti riikidena, mitte mõnes teises piirkondlikus kontekstis. Kõige positiivsemalt kajastati Eestit, kõige negatiivsemalt Lätit. Peamisteks teemadeks, millest Eesti, Läti ja Leedu puhul räägiti, oli Ukraina kriisist tulenev Vene oht Baltikumile, Läti ja Leedu puhul oli Briti väljaannetes palju juttu nende kahest riigist pärit immigrantidest. Üks teema, millega on tegelenud Eesti brändingustrateegia ja mida on Eesti üritanud välismaal teadlikult kajastada, on Eesti saavutused info- ja kommunikatsioonitasandil valitsussektoris. Teatud määral on see leidnud kajastust välismeedias ning umbes 20% Eestit kajastanud positiivsetest artiklitest käsitlesid Eesti e-riigi edulugu. Läti ja Leedu puhul teadlikult edendatav teema ja narratiiv puudus. Seega võib järeldada, et tekkimas on teatud määral bränd Eestist kui e-riigist.Item Country branding as a way to increase country’s international importance and the brand of Estonia(Tartu Ülikool, 2016) Otsmaa, Sten-Arne; Makarychev, Andrey, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Johan Skytte poliitikauuringute instituutThe aim of this thesis is to study how a small state can increase its influence in the international relations by branding itself. The thesis is studying the case of Estonia and analyses Estonia’s brand’s reach in the United Kingdom and Germany through two large events taking place in Estonia – Tallinn Music Week and Tallinn Black Nights Film Festival. This thesis analyses relevant literature on country branding, but as well how branding is related to country’s cultural diplomacy and public diplomacy and how those benefit the country’s soft power. The study found that the brand of Estonia creates average associations between the events taking place in Estonia and the brand of Estonia, because it appeared that the brand of Estonia is successful linking together some keywords, but unsuccessful to associate more specific or more defining aspects of Estonia to events. The importance of this thesis and study is that on the one hand it provides analysis of relevant literature and explains the importance of country branding in the today’s international relations, but on the other hand demonstrates brand’s ability to promote country and provides the study on the case of Estonia.