Elektroonilised õppematerjalid
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/8583
Elektroonilised õppematerjalid on valdavalt mitteinteraktiivsed õppematerjalid, mida saab lisada näiteks oma e-kursusele või ÕISi.
Teil on võimalik vajaliku õppematerjali ja/või õpiobjekti leidmiseks kasutada otsingumootorit, sisestades otsingulahtrisse jutumärkide vahele märksõna ja klikkides nupul GO.
Te võite andmebaasis olevaid õppematerjale kuvada ka otsingulahtri kohal olevate linkide abil:
- By Issue Date - kuvatakse õppematerjalid aasta kaupa
- Titles - kuvatakse õppematerjalid pealkirjade alusel
- Authors - kuvatakse õppematerjalid autorite alusel
- Subjects - kuvatakse õppematerjalid temaatiliste märksõnade alusel
Sõltuvalt õppematerjali tüübist saate seda otse avada või peate enne kasutamist oma arvutisse salvestama (näiteks kokkupakitud zip-fail).
Iga õpiobjekti kirjelduse juures on vähemalt üks veebiaadress - URI: (näiteks http://hdl.handle.net/10062/8585).
Selle aadressi abil saate viidata antud õppematerjali kirjelduse lehele.
Paljud siinsetest õppematerjalidest on loodud programmi BeSt (aastatel 2009-2013) toetusel.
Browse
Browsing Elektroonilised õppematerjalid by Title
- Results Per Page
- Sort Options
Item Aegridade analüüs(Tartu Ülikool, 2012-10-22) Kangro, RaulBeSt programmi raames loodud e-kursuse "Aegridade analüüs" õppematerjalid.Item Akadeemilise kirjutamise alused(2009-11-12T07:41:43Z) Ilves, KadiBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse eesmärgiks on tutvustada esimese kurususe bakalaureuseastme üliõpilastele akadeemilise kirjutamise põhimõtteid ja eripära ning pakkuda võimalust esmaste akadeemilise kirjutamise oskuste omandamiseks. Tähelepanu pööratakse akadeemilise kirjutamise väljunditele, mida bakalaureuseastme tudengitel reaalses igapäevases õppetöös vaja läheb. Õppetöö toimub täielikult veebipõhiselt. Kursuse ava- ja seminar (kokku 4 akadeemilist tundi) on auditoorsed, kuid neil ei toimu sisulist õppetööd. Eesmärgiks on luua koostööle ja kogemuste vahetamisele suunatud osalejate võrgustik. Õppejõud on aktiivne osaleja, kelle üheks ülesandeks on mudeli pakkumine erinevat laadi tekstide koostamiseks. Lisaks aruteludele kursuse sees on õppijate ühiskasutuses blackboardi keskkonnast väljaspool asuv ajaveeb, et jagada kogemusi üliõpilastööde koostamiseks ja vormistamiseks.Item Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega õpilane(Tartu Ülikool, 2011-03-09) Aavik, AnuBeSt programmi toetusel loodud e-kursus annab ülevaate, mis on aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH), kuidas seda ära tunda ja kuidas ATH-ga lapsi koolisituatsioonis kohelda. Tutvustatakse ka täiskasvanute ATH-d. Kursuse eesmärgiks on anda tulevastele pedagoogidele esmased teadmised selle diagnoosiga laste kohta ja esmane valmisolek neid lapsi professionaalselt kohelda.Item Algoloogia(2009-12-07T07:25:59Z) Olli, KalleBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse eesmärk on anda põhjalik ülevaade vetikate ökoloogiast ja evolutsioonilisest süstemaatikast. Vetikate rakuehitus, morfoloogia ja füsioloogia. Vetikate fülogeneetiline süstemaatika eukarüootide fülogeneesi taustal. Vetikate ökoloogia. Vetikatega seotud keskkonnaprobleemid, vetikaõitsengud, toksilised vetikad meil ja mujal. Vetikate roll Maa biokeemilises ringes ja veekogude toiduahelates.Item Ameerika kirjanduse ajalugu(Tartu Ülikool, 2012) Golubeva, AnnaBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Ameerika kirjanduse ajalugu" õppematerjalid.Item Analüütiline mehaanika(Tartu Ülikool, 2011) Veermäe, Hardi; Örd, Teet; Veende, KadriBeSt programmi toetusel valminud e-kursusel "Analüütiline mehhaanika" käsitletakse järgmisi teemasid: Newtoni mehaanika - antakse lühike ülevaade klassikalise mehaanika põhiprintsiipidest (Newtoni seadused, Galilei invariantsus), osakeste süsteemid ja jäävusseadused; Lagrange formalism - üldistatud koordinaadid, d’Alemberti’i printsiip, millest lähtudes tuletatakse Lagrange’i võrrandid, jäävuseadused (üldistatud impulss ja energia), dissipatiivsed süsteemid, osake elektromagnetväljas (üldistatud potentsiaal, vektorpotentsiaal); vähima mõju printsiip - Lagrange’i võrrandite tuletamine vähima mõju printsiibist, Lagrange’i funktsiooni konstrueerimine lähtudes sümmeetriakaalutlustest, sümmeetriad ja jäävusseadused (Noetheri teoreem); Hamiltoni formalism - Hamiltoni võrrandite tuletamine Legendre’i teisenduse abil, kanoonilised teisendused, Hamiltoni-Jacobi võrrand, Poissoni sulud.Item Andekuse psühholoogia ja pedagoogika küsimusi(Tartu Ülikool, 2013-12-10) Sepp, ViireKursus koosneb 10 teemast, millest 9 on omandatavad e-õppes. Iga teema kohta on kas slaididega videoloeng ja/või tekstiline õppematerjal (repositooriumis esitatud osaleiselt). Lisamaterjal on esitatud kas linkidena videotele või viidetena või mujal avaldatud tekstidena. Iga teema kohta tuleb sooritada kas kontrolltest või muu iseseisev ülesanne ning osaleda rühmatöös. Enamik lisamaterjale pärineb kursuse autori poolt toimetatud materjalide või korraldatud andekuse-teemaliste konverentside ettekannete hulgast. Kuna viimase, eriseminari teema lähtub kursusel õppijate soovidest, siis viiakse see läbi auditoorse seminarina.Item Andmeanalüüs II(Tartu Ülikool, 2013-12-10) Käärik, EneKursuse eesmärgiks on anda ülevaade andmeanalüüsi klassikalistest meetoditest, nende eeldustest ja võimalikust rakendamisest konkreetsetel andmestikel.Item Andmeanalüüs ja arvutused MATLAB-iga(Tartu Ülikool, 2013-06-13) Miidla, Peep; Vedru, JüriBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Andmeanalüüs ja arvutused MATLAB-iga" õppematerjalid.Item Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis(Tartu Ülikool, 2013-02-26) Viiding, KristiÕppematerjalid Tartu Ülikooli filosoofiateaduskonna bakalaureuseõppe aine Antiigipärand Euroopa kultuuritraditsioonis (3 EAP) juurde.Item Arendus- ja turundusprojekt(2010-12-06) Koor, TatjanaBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse raames tutvustatakse projekti koostamise ja juhtimise põhiprintsiipe, kuid seda eelkõige kordamise mõttes. Aine väljundiks on reaalselt teostatav projekt, mis on suunatud mõne konkreetse ettevõtte / organisatsiooni või nende toodete ja teenuste arendamiseks ja turundamiseks ning mis annab õppijale võimaluse kasutada kõiki seni omandatud teadmisi. Sellest tulenevalt keskendutakse rohkem erinevatele turismivaldkonnas teostatud või teostamisel olevatele projektidele, uute ideede leidmisele, nende võimalustele ja kitsaskohtadele. Lisaks vaadatakse erinevaid võimalusi tegevuste rahastamiseks, sh Euroopa Liidu struktuurfondi vahenditest, koostööpartnerite leidmiseks jne.Item Aritmeetika ja arvuteooria(2010-10-29) Kostjukevitš, IgorBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Aritmeetika ja arvuteooria" õppematerjalidItem Artificial Muscles(Tartu Ülikool, 2013-12-10) Kiefer, Rudolf; Aabloo, AlvoCourse material for "Artificial Muscles" e-course.Item Astronoomia(2009-12-29T07:29:11Z) Jaaniste, Jaak; Eenmäe, Tõnis; Jaaniste, HelleBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Astronoomia" õppe- ja juhendmaterjalid.Item Bayesi statistika Markovi ahelatega(Tartu Ülikool, 2013-12-10) Traat, Imbi; Lepik, NataljaKursuse eesmärk: tutvustada alternatiivset suunda statistikas - Bayesi statistikat. See matemaatiliselt elegantne lähenemisviis võib pakkuda lahendusi keerulistele praktilistele probleemidele, seda eriti kaasaegsel arvutiajastul. Kursusel vaadeldakse Bayesi otsustuste tegemist Markovi ahelate Monte Carlo (MCMC) meetodil, st otsustused tehakse vastavate ahelate simuleeritud väärtustelt. Kursuse esimeses osas tutvutakse Bayesi statistika olemusega. Vaadeldakse statistiliste mudelite parameetrite hindamist Bayesi moodi.Teises osas antakse ülevaade vajalikest Markovi ahelate mõistetest ja omadustest. Kolmas osa on pühendatud statistilistele otsustustele MCMC meetodil, erijuhtudel Gibbsi ja Metropolis-Hastingsi algoritme kasutades. Õpitakse meetodit praktiliselt kasutama ja tulemusi interpreteerima. Tutvutakse spetsiaalselt selleks mõeldud tarkvaraga WinBUGS.Item Computational Finance(Tartu Ülikool, 2011) Kangro, RaulBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Computational Finance" õppematerjalid. Kursuse sisuks on finantsoptsioonide hindu kirjeldavate võrrandite tuletamine, nende lahendamiseks erinevate numbriliste meetodite konstrueerimine ning arvutiprogrammina realiseerimine. Materjalid sisaldavad loengukonspekti, praktikumide juhendeid ning näitelahendusi programmeerimiskeeles Python.Item Item Deutsch für Theologen(2009-11-06T15:46:09Z) Reppo, Kersti; Rebane, MalleVeebipõhise kursuse „ Deutsch für Theologen“ maht on 3 EAP. Kursusel käsitletakse 5 teemat. Iga teema algab tekstiga ja selle juurde kuuluva sõnastiku ja grammatikaga. Sellele järgnevad enesetestid, auditiivsed testid, foorum ja lingid lisamaterjalidele.Raamatukogus „Medienbibliothek) on saksa-eesti sõnastik ja pildimaterjal. 1. teema: Studium der evangelischen Theologie - tekstid - kindla kõneviisi umbisikulise tegumoe oleviku moodustamine - enesetestid, kuulamisharjutused - foorum - lingid lisamaterjalidele 2. teema: Die Theologie und ihre Disziplinen - tekstid - kindla kõneviisi umbisikulise tegumoe lihtmineviku moodustamine - enesetestid, kuulamisharjutus - foorum - lingid lisamaterjalidele 3. teema: Die Bibel – eine Bibliothek - tekstid - kesksõna moodustamine - enesetestid, kuulamisharjutus - foorum - lingid lisamaterjalidele 4. teema: Was heisst christlich glauben? - tekstid - sidesõnad, sõnade järjekord lauses - enesetestid, kuulamisharjutus - foorum - lingid lisamaterjalidele 5. teema: Evangelische Kirche - tekstid - siduva asesõna käänamine - enesetestid, kuulamisharjutus - foorum - lingid lisamaterjalideleItem Developmental Psychology(Tartu Ülikool, 2012-05) Tall, KarmelBeSt programmi toetusel loodud kursusel käsitletakse inimese psühhosotsiaalset arengut läbi elukaare, sünnist surmani.Item Eesti halduse ja institutsioonide ajalugu(Tartu Ülikool, 2012-10) Rahi-Tamm, AigiBeSt programmi toetusel valminud kursusel käsitletakse Eesti ala haldusliku korralduse ajalugu, institutsioonide arenguid valitud teemade ning rühmade lõikes. Kursusel omandatav teadmine aitab kiiremini orienteeruda arhiivifondide materjalides ning üles leida vajalikke dokumente.