Gümnaasiumi õpilaste enesekohaste tuumikhinnangute ja stressi mõõdete vahelised seosed
Abstract
Käesoleva seminaritöö eesmärgiks oli leida seoseid stressi ja enesekohaste tuumikhinnangute vahel.
Kasutatud küsimustike hulka kuulusid stressiküsimustik ST-04 ja negatiivsete tuumikhinnangute
alaskaalad. Valim moodustus Põltsamaa Ühisgümnaasiumi 10. ja 11. klasside õpilastest. Tulemused
näitasid, et kõige tugevam seos stressiga on ärevusel. Lisaks sellele avaldus rida olulisi
korrelatsioone stressiga tähelepanu- ja kontrolli-, nartsissismi- ning impulsiivsuse alaskaaladel. Selle
uurimuse käigus kogutud andmestikku saab edaspidi kasutada erinevate võrdluste tegemiseks:
võrrelda alaskaalasid sugude ja vanusegruppide kaupa.