Show simple item record

dc.contributor.advisorRaudik, Signe, juhendaja
dc.contributor.authorKägu, Jana
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Haridusteaduste instituutet
dc.date.accessioned2016-07-06T13:03:17Z
dc.date.available2016-07-06T13:03:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/52373
dc.description.urihttp://www.ester.ee/record=b4581137*esten
dc.language.isoeten
dc.publisherTartu Ülikoolen
dc.subject.otherbakalaureusetöödet
dc.subject.otherväikelapsedet
dc.subject.othergrammatikaet
dc.subject.otherkõne arenget
dc.titleSeest-, alale-, alal-, alalt-, ilma- ja kaasaütleva käändevormi moodustusoskus 3-4-aastastel lastelen
dc.typeThesisen
dcterms.abstractKäesoleva töö eesmärgiks on kontrollida testülesannete sobivust seest-, alale-, alalt-, alal-, ilma- ja kaasaütleva käändevormide moodustusoskuse uurimiseks 3-4-aastastel eakohase kõnearenguga lastel. Uuringus osales 60 kolme- kuni nelja-aastast eakohase kõnearenguga last üle Eesti. Testimisel kasutati ülesandeid lause mõistmise ja –loome ning tegu- ja nimisõnade, käände- ja pöördevormide kasutusoskuse uurimiseks. Antud bakalaureusetöö keskendub seest-, alale-, alalt-, alal-, ilma- ja kaasaütleva käände vormide moodustamise uurimisele. Tulemustest ilmnes, et testülesanded eristavad ainult osaliselt 3- ja 4-aastaseid lapsi, statistiliselt oluline erinevus kahe vanusegrupi vahel ilmnes ainult ilmaütleva käände puhul, mis osutus ka kõige raskemaks nii 3-kui ka 4-aastastele lastele. Alal-ja alaleütleva käände moodustusoskuse uurimiseks kasutatud sõnade õige vormi moodustamisega said mõlema vanusegrupi lapsed hakkama kõige paremini. Märksõnad: morfoloogia, grammatika omandamine, seest-, alale-, alalt-, alal-, ilma- ja kaasaütlev kääne.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record