Teismeliste muusikute ja nende õpetajate esinemisärevus ning selle seosed õpetamisstiiliga
Abstract
Käesolev magistritöö uurib lastemuusikakoolide instrumendiõpilaste esinemisärevuse tekkimise eeldusi seoses õpetajate ärevuse ja õpetamisstiiliga. Uurimuses kasutati õpilaste esinemisärevuse skaalat MPAI-A, negatiivse hinnangu hirmu skaalat FNE, motivatsiooniskaalat ja õpetajate autonoomset ja kontrollivat suhtlemisstiili mõõtvat testi. Õpetajate esinemisärevust mõõdeti täiskasvanud muusikute esinemisärevuse skaalaga K-MPAI, negatiivse hinnangu hirmu skaalaga FNE ja sotsiaalfoobia skaalaga SPAI. Valim koosnes 80 muusikakooli õpilasest, keskmises vanuses 13,9 aastat SD= 2,07 ja 42 muusikainstrumendi õpetajast. Tulemused näitasid, et nii õpilastel kui õpetajatel on kõrge esinemisärevuse tase. Õpetaja õpetamisstiil õpilaste esinemisärevusega otseses seoses ei olnud, kuid autonoomne stiil oli seotud sisemise motivatsiooniga. Õpilaste esinemisärevusega ilmnesid seosed nii sisemisel kui välisel motivatsioonil. Erinevatele ülekandeteooriatele toetudes võib oletada, et õpetaja ärevus võib mõjutada ka õpilase esinemisärevuse tekkimist.
Collections
The following license files are associated with this item: