Show simple item record

dc.contributor.advisorKastepõld-Tõrs, Kaia, juhendaja
dc.contributor.authorLillepea, Anneli
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondet
dc.contributor.otherTartu Ülikool. Psühholoogia instituutet
dc.date.accessioned2018-07-20T07:38:17Z
dc.date.available2018-07-20T07:38:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10062/61339
dc.description.abstractKäesolev magistritöö uurib lastemuusikakoolide instrumendiõpilaste esinemisärevuse tekkimise eeldusi seoses õpetajate ärevuse ja õpetamisstiiliga. Uurimuses kasutati õpilaste esinemisärevuse skaalat MPAI-A, negatiivse hinnangu hirmu skaalat FNE, motivatsiooniskaalat ja õpetajate autonoomset ja kontrollivat suhtlemisstiili mõõtvat testi. Õpetajate esinemisärevust mõõdeti täiskasvanud muusikute esinemisärevuse skaalaga K-MPAI, negatiivse hinnangu hirmu skaalaga FNE ja sotsiaalfoobia skaalaga SPAI. Valim koosnes 80 muusikakooli õpilasest, keskmises vanuses 13,9 aastat SD= 2,07 ja 42 muusikainstrumendi õpetajast. Tulemused näitasid, et nii õpilastel kui õpetajatel on kõrge esinemisärevuse tase. Õpetaja õpetamisstiil õpilaste esinemisärevusega otseses seoses ei olnud, kuid autonoomne stiil oli seotud sisemise motivatsiooniga. Õpilaste esinemisärevusega ilmnesid seosed nii sisemisel kui välisel motivatsioonil. Erinevatele ülekandeteooriatele toetudes võib oletada, et õpetaja ärevus võib mõjutada ka õpilase esinemisärevuse tekkimist.et
dc.language.isoestet
dc.publisherTartu Ülikoolet
dc.rightsopenAccesset
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Estonia*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ee/*
dc.subjectteismelised muusikudet
dc.subjectesinemisärevuset
dc.subjectõpetajadet
dc.subjectkontrolliv ja autonoomne õpetamisstiilet
dc.subjectmotivatsioonet
dc.subjectadolscent musiciansen
dc.subjectperformance anxietyen
dc.subjectteachersen
dc.subjectcontrolling and autonomic teaching styleen
dc.subjectmotivationen
dc.subject.othermagistritöödet
dc.titleTeismeliste muusikute ja nende õpetajate esinemisärevus ning selle seosed õpetamisstiiligaet
dc.title.alternativeAdolescent musicians and their teachers`performance anxiety and its relations with teaching styleen
dc.typeThesisen


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess