I ja II kooliastme õpilaste hinnangud klassikliimale ning nende seosed vastaja soo, kiusamisega seotud rolli ja KiVa programmis osalemisega

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolevas magistritöös uuriti programmi Kiusamisvaba kool (KiVa) raames kogutud andmeid ja hinnati õpilaste poolt klassikliimale antud koondskoori tulemusi õpilaste soo, rolli (kõrvalseisja, kiusaja, ohver ja kiusaja-ohver) ja kooliastmega (esimene ja teine) ning programmi enda rakendamisega seonduvalt. Töö üheks eesmärgiks oli kontrollida, kas klassikliima küsimustiku näol on tegemist ühe- või mitmefaktorilise küsimustikuga. Faktoranalüüsi tulemustest lähtuvalt jäädi ühefaktorilise mudeli juurde. Regressioonanalüüsi tulemusena leiti, et kõige rohkem mõjutasid klassikliima küsimustiku koondskoori tulemusi kiusamisega seotud roll ja kooliaste, kus õpilane õppis. Tulemused näitavad, et liikudes esimesest kooliastmest teise langeb hinnang klassikliimale, mis on oma olemuselt näitaja, kui mugavalt õpilane ennast klassis tunneb, oluliselt, seetõttu on eriti tähtis õpilaste toetamine liikumisel ühest kooliastmest teise.

Description

Keywords

klassikliima, KiVa, kooliaste, kiusaja, kiusaja-ohver, kõrvalseisja, classroom climate, KiVa, school level, bully-victim, bystander

Citation