Browsing by Author "Toomela, Aaro"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eesti põhikooli efektiivsus(2009) Toomela, AaroEesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeerium toetas aastatel 2006-2009 läbiviidud laste arengu uuringut Eesti põhikoolis. Uuringute eesmärgiks oli haridussüsteemis esinevate probleemide täpne kirjeldamine, probleemide põhjuste väljaselgitamine ning võimaluste otsimine probleemide efektiivseks lahendamiseks. Uuringute tulemusena saadi teaduspõhist informatsiooni põhjendatud otsuste tegemiseks erineval tasemel—alates riigi tasemel tehtavatest hariduspoliitilistest otsustest kuni õpilase tasemel tehtavate otsusteni. Käesolevas lõpparuandes kirjeldatakse uuringute tulemusi ja esitatakse vastused lepingus ettenähtud küsimustele.Item Muukeelne laps Eesti koolis(Tallinna Ülikool, 2012) Pulver, Aleksander; Toomela, AaroEesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeerium toetas aastatel 2009-2011 läbi viidud muukeelsete laste arengu uuringut Eesti põhikoolis. Uuringute eesmärgiks oli eestikeelses koolis õppivate mitteeestikeelsete laste arengut ja toimetulekut puudutavate küsimuste vastamine. Uuringute tulemusena saadi teaduspõhist informatsiooni põhjendatud otsuste tegemiseks erineval tasemel—alates riigi tasemel tehtavatest hariduspoliitilistest otsustest kuni õpilase tasemel tehtavate otsusteni. Käesolevas lõpparuandes kirjeldatakse uuringute tulemusi ja esitatakse vastused lepingus ettenähtud küsimustele.Item Muukeelne laps Eesti koolis: Jätkuuuring. LÕPPARUANNE(Tallinna Ülikool, 2014) Pulver, Aleksander; Toomela, AaroAruanne kajastab HTMI tellimusel 2012-2014 läbiviidud projekti, mis uuris muukeelste laste arengut Eesti põhikoolis. See projekt oli omakorda jätkuprojektiks 2009-2011 läbiviidud projektile. Uuringusse kaasati projekti eelnevas faasis osalenud eesti õppekeelega koolid (kokku 10), osalesid kõik 6. klasside õpilased (andmete kogumine 2012 ja 2013). Otsiti vastuseid uurimisküsimustele, mis puudutasid taustategurite mõju õpilase akadeemilisele edasijõudmisele ja sotsiaalsele kohanemisele, võrreldi akadeemilist edasijõudmist, eesti keele oskuse arengut ja emakeele osakuse arengut, erinevate emakeelega õpilaste sotsiaalseid suhteid ja enesehinnangut. Projekti tulemusena leiti nii neile küsimustele detailsed vastused kui ka sõnastati hariduspoliitilsied soovitused.Item Õppimine ja õpetamine kolmandas kooliastmes. Üldpädevused ja nende arendamine(Haridus- ja Teadusministeerium, 2015) Kikas, Eve; Toomela, AaroKäesolev kogumik toetub tugevalt uuringule „Üldpädevused ja nende hindamine” (2011−2014). Kogumik koosneb kahest osast. Esimese osa eesmärk on täpsustada üldpädevuste sisu ja kirjeldada nende hindamise võimalusi kolmandas kooliastmes. Selleks, et konkreetsete pädevuste kohta kirjutatut paremini mõista, alustatakse üldisest teoreetilisest alusest ning kirjeldatakse arengu ja õppimise aluseks olevaid psüühilisi protsesse. Kolmandas peatükis esitatakse sissejuhatus üldpädevuste käsitlusse ja hindamisse, järgmistes peatükkides peatutakse igal pädevusel põhjalikumalt. Teise osa eesmärk on kirjeldada üldpädevuste arengut ja sellega seotud tegureid kolmandas kooliastmes ning näidata võimalusi nende arendamiseks erinevates ainetundides.