Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/30302
Browse
Browsing Loodusteadusliku hariduse keskuse üliõpilastööd – Student works by Subject "andekus"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Andekate õpilaste märkamine ja toetamine Ida-Virumaa koolide näitel(Tartu Ülikool, 2023) Dedimova, Nadežda; Valdmann, Ana, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesoleva magistritöö raames oli läbi viidud uurimus, mille eesmärgiks oli uurida, kuidas Ida-Virumaa koolides õpetavad õpetajad märkavad andekaid õpilasi, milliseid meetmeid nad kasutavad andekate toetamiseks ning millised probleemid tekivad andekate õpilaste olümpiaadideks/võistlusteks ettevalmistamisel. Eesmärgi saavutamiseks oli koostatud teoreetiline osa, milles käsitletakse andekuse definitsiooni ning antakse ülevaade andekate õpilaste märkamisest ja toetamisest. Tuginedes saadud teadmistele ja töökogemusele oli koostatud küsimustik ning läbi viidud küsitlus Ida-Virumaa koolides töötavate õpetajate seas. Saadud tulemuste põhjal tehti järeldused Ida-Virumaa koolides andekate õpilaste märkamise ja toetamise kohta ning selgitati välja probleemkohad, mis on takistuseks andekate võistlusteks ettevalmistamisel / võistlustele saatmiselItem II ja III kooliastme loodusteaduste õpetajate hoiakud andekatesse õpilastesse ning nende haridusvõimalustesse(Tartu Ülikool, 2023) Põder, Kristin; Valdmann, Ana, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusAndekate õpilaste märkamisel on oluline roll õpetajatel. Õpetajate hoiakutest sõltub see, kas õpilase annet märgatakse ning kuidas seda edasi arendatakse. Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas loodusteaduste õpetajad määratlevad andekaid, millised on nende hoiakud andekatesse õpilastesse ning nende haridusvõimalustesse Eestis. Uurida õpetajate enda seost andekuse ja andekate õpilastega ning anda ülevaade Eesti hariduse andepoliitikas muutmist vajavatest teguritest. Uurimuses osales 166 teise ja kolmanda kooliastme loodusteaduste (keemia, bioloogia, geograafia, füüsika, loodusõpetus) õpetajat üle Eesti. Töös on kasutatud kvantitatiiv-kvalitatiivset uurimisviisi ning andmeid on analüüsitud läbi kirjeldava statistika. Tulemused näitavad, et teise ja kolmanda kooliastme loodusteaduste õpetajatel on andekate õpilaste ning nende hariduse suhtes valdavalt positiivne hoiak. Õpetajad peavad oluliseks andekate õpilaste vajaduste toetamist ning mõistavad, et andekad on ühiskonnale väärtuslik ressurss.