Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd. Teacher of Arts and Technology master's theses
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/82674
Browse
Browsing Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd. Teacher of Arts and Technology master's theses by Subject "digipädevus"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Digivahendite kasutamine käsitöötundides: võimalused ja väljakutsed õpilaste digipädevuse arendamiseks õpetajate kogemuse põhjal(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Kõverik, Riina; Rannastu-Avalos, Meeli, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaThe main goal of this theses is to determine which digital tools, web-based solutions and digital study materials teachers are using for teaching handicrafts, how they are integrating these tools while teaching, and to identify the main obstacles they are facing. In addition, the thesis analyzes the digital skills taught to and developed by students, based on the model of digital competence. The study was conducted mainly based on a quantitative model using data collected from a questionnaire, but also integrates some qualitative elements. It was discovered that handicraft teachers are mainly using traditional digital tools, and that mobile phones have become important tools to diversify educational activities. The chosen digital tools are typically based on personal experience to convey the content of the subject, using educational videos, images, and presentations. The most popular platforms are Pinterest and YouTube. A lack of time, availability of modernized digital materials, the teachers’ own attitude to digital tools, and the lack of technical specialists in schools were identified as impeding factors. Leveraging the digital copetency model, handicraft class teachers develop students’ skills most in searching, browsing and filtering data, information and digital content, followed by communicating using digital technology, and creating digital content. The least taught skill is programming.Item Esmakursuslaste küberturvalisuse teadlikkus ja suhtumised kolme eesti kõrgkooli näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Jaska, German; Rannastu-Avalos, Meeli, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaCybersecurity awareness and attitudes among first-year students: a case study of three Estonian higher education institutions. In today's rapidly advancing technological landscape, the ubiquitous integration of technology into daily life significantly heightens the relevance of cybersecurity. This master's thesis delves into evaluating the level of cybersecurity awareness and attitudes among first-year students at three prominent Estonian universities. The objective of this research was to analyze students' self-assessment concerning their knowledge and perception of cybersecurity principles and risks, as well as their attitudes towards the importance of cybersecurity and their role in ensuring digital security. A particular focus was placed on the utilization of smart devices, which are integral to students' everyday activities.Item Kutseõppeasutuste õpilaste hinnangud oma digipädevustele(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2020) Seer, Mari-Liis; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Õppevideod modelleerimise õppimiseks programmiga Fusion 360(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Pilliroog, Joosep; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaMagistritöö eesmärgiks oli koostada õppevideod modelleerimise õppimiseks programmiga Autodesk Fusion 360. Eesmärk seati tulenevalt uurimisprobleemist mille kohaselt puudub tehnoloogiaõpetuses modelleerimise teemaline kaasaegne eesti keelne õppeavara õppevideote kujul, mis annavad modelleerimis funktsioonide õppimiseks nii õpetajatele kui ka õpilastele algteadmised ja õppeülesande. Õppevideod loodi kasutamiseks põhikooli III kooliastmes tehnoloogiaõpetuse tunnis. Magistritöö uurimusliku osana viidi läbi ekspertuuring, kus eksperdid hindasid ja tagasisidestasid loodud õppevideosid. Tagasiside põhjal parandati ja täiustatid olemasolevaid õppevideoid