Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd. Teacher of Arts and Technology master's theses
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10062/82674
Browse
Browsing Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd. Teacher of Arts and Technology master's theses by Title
Now showing 1 - 20 of 99
- Results Per Page
- Sort Options
Item 3.-4. klassi õpilaste vanemate kunsti ja tehnoloogia õppeainete tegevuste ohutuse alased hoiakud ja praktikad(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2020) Kuusk, Katri; Adov, Liina, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem 3D modelleerimise ja printimise teemaline õppematerjal põhikooli III kooliastmele(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2021) Raudmäe, Martin; Raudmäe, Renno, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Absoluutse kuulmise arendamise võimalused 6 - 10 aastaste laste seas(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2019) Marksalu, Ariel; Steinbach, Kadri, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Aineühenduse roll ainevaldkonna arendamisel ja õpetaja professionaalse arengu toetamisel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Haav, Kristi; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaThe role of teacher professional networks in developing the subject field and supporting the professional development of teachers. In Estonia, significantly fewer teachers are involved in nationwide teacher professional networks than there actually are, and teachers also do not cooperate sufficiently. Prior to this, nationwide teacher professional networks in Estonia have not been studied. The aim of this Master's thesis was to identify the role of teacher professional networks in the development of subject field and in supporting teachers' professional development. Nine representatives of national teacher associations were interviewed in a qualitative study. The study used semi-structured interviews and qualitative inductive content analysis for data analysis.The results showed that nationwide teacher professional networks offer diverse opportunities for the development of teachers' professional competencies and actively contribute to the advancement of the subject field.Item Algaja käsitöö- ja kodunduse õpetaja kohanemise ja professionaalse arengu toetamine üldhariduskoolides(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Rahnel, Kirke; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaThe first years of a beginner teacher tend to be challenging and maintaining their positions can be difficult. It is important to understand the support and guidance that beginner teachers need to ensure optimal professional development. There are efforts to increase the attractiveness of becoming a teacher, and by providing new teachers with additional support, young professionals can feel more confident in their roles and derive pleasure and happiness from teaching. The objective of this master’s thesis was to research the support frameworks of new handicraft teachers at the primary and middle school levels and to examine the factors that help and prevent adaptation to their new roles. The research project utilised a qualitative methodology and was conducted on eight beginner handicraft teachers with three or fewer years of experience. The data was collected through semistructured interviews that explored individual motivations for teaching handicrafts, analysed support frameworks that assisted integration and collected recommendations for future support methods. The research found that beginner teachers need more support from management and colleagues. Specifically, additional mentorship from teachers in the same field would be beneficial. Additionally, there is often a lack of teaching materials and teachers feel that their training should better prepare them for difficult situations.Item Andekuse mõiste ja andekat õpilast toetavate tugimeetmete käsitlus Eesti õiguses ning Harjumaa koolides(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2019) Pajumägi, Heldin; Sepp, Viire, juhendaja; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Auditoorse ja videoõppe õppevormi eelistused 3D modelleerimistarkvara Solid Edge kasutamise õppimisel Miina Härma Gümnaasiumi 7.- 8. klasside õpilaste näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Aljo, Andre; Soobik, Mart, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaClassroom learning and video learning form preferences when learning to use the 3D modeling software Solid Edge on the example of the 7th-8th grade students of Miina Härma Gymnasium. In technology education, it is important to develop students' practical skills and knowledge using 3D modelling software. The purpose of this research was to find out which form of learning basic school students prefer when learning 3D modelling software Solid Edge. The study helped to find out which teaching methodology proves to be more effective, which supports the use of a specific modelling program in the context of engineering education. The main goal of the research was to compare two different learning formats in terms of students' preferences when learning to use Solid Edge. For this purpose, two different learning techniques were used: classroom learning on the one hand and also learning videos were created and lessons were conducted based on them. To evaluate the results, a questionnaire survey was prepared and conducted, comparing the advantages of both techniques and their impact on students' skills in 3D modelling.Item Digivahendite kasutamine käsitöötundides: võimalused ja väljakutsed õpilaste digipädevuse arendamiseks õpetajate kogemuse põhjal(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Kõverik, Riina; Rannastu-Avalos, Meeli, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaThe main goal of this theses is to determine which digital tools, web-based solutions and digital study materials teachers are using for teaching handicrafts, how they are integrating these tools while teaching, and to identify the main obstacles they are facing. In addition, the thesis analyzes the digital skills taught to and developed by students, based on the model of digital competence. The study was conducted mainly based on a quantitative model using data collected from a questionnaire, but also integrates some qualitative elements. It was discovered that handicraft teachers are mainly using traditional digital tools, and that mobile phones have become important tools to diversify educational activities. The chosen digital tools are typically based on personal experience to convey the content of the subject, using educational videos, images, and presentations. The most popular platforms are Pinterest and YouTube. A lack of time, availability of modernized digital materials, the teachers’ own attitude to digital tools, and the lack of technical specialists in schools were identified as impeding factors. Leveraging the digital copetency model, handicraft class teachers develop students’ skills most in searching, browsing and filtering data, information and digital content, followed by communicating using digital technology, and creating digital content. The least taught skill is programming.Item Distantsõpe I kooliastme muusikaõpetuses õpetajate ja lapsevanemate vaates(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2021) Hellamaa, Kerli; Kivilaan, Tiiu; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Edasiliikumisoskuste omandamise toetamine alushariduse liikumisõpetuse tundides(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Mändma-Orasmaa, Leanika; Sööt, Anu, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaSupporting locomotor skills acquisition in movement education of pre-school institution. The aim of this study was to find out how does focusing on one locomotor skill in one lesson support acquiring locomotor skills and how does using accompanying music in movement education support acquiring locomotor skills. The focus of this study are the following locomotor skills: walking; running; jumping; marching, step-hop and skipping; galloping. Action research method was employed. The data was collected by teaching movement lessons in pre-school institution in which the aim of one lesson was to focus on acquiring one locomotor skill. Accompanying music was composed based on the specifics of a locomotor skill which was then used as a helping tool in the second lesson in which the content did not change. The results refer that focusing only on one locomotor skill in one lesson support acquiring locomotor skills and knowledge. Using observation and feedback in learning process help children to use their skills and knowledge outside of the classroom as well. Using proper accompanying music in pre-school movement education lessons helps children to focus on the activities and supports acquiring locomotor skills, illustrating the important parts of the skill. The use of music does not always motivate children. Music cannot dominate, it has to be used as a modest assistant in acquiring locomotor skills.Item Esmakursuslaste küberturvalisuse teadlikkus ja suhtumised kolme eesti kõrgkooli näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Jaska, German; Rannastu-Avalos, Meeli, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaCybersecurity awareness and attitudes among first-year students: a case study of three Estonian higher education institutions. In today's rapidly advancing technological landscape, the ubiquitous integration of technology into daily life significantly heightens the relevance of cybersecurity. This master's thesis delves into evaluating the level of cybersecurity awareness and attitudes among first-year students at three prominent Estonian universities. The objective of this research was to analyze students' self-assessment concerning their knowledge and perception of cybersecurity principles and risks, as well as their attitudes towards the importance of cybersecurity and their role in ensuring digital security. A particular focus was placed on the utilization of smart devices, which are integral to students' everyday activities.Item Geomeetria õmblemise tunnis : tööjuhendid geomeetrilise põhiplaaniga kottide õmblemiseks II ja III kooliastmes(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Pirk, Pille; Pink, Anu, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaAreneva ühiskonna vajadustest tingitud muudatused hariduses eeldavad koostamise ajakulule vaatamata kaasaegsete, motiveerivate, jõukohaste, teiste õppeainetega lõimitud ning digitaalsete lahendustega toetatud õppematerjalide olemasolu. Magistritöö eesmärgiks oli koostada põhikooli II ja III kooliastmele õppevideod ja nendega seotud kirjalikud tööjuhendid erinevate geomeetrilise põhiplaaniga kottide õmblemiseks ning täiendada neid õpilaste ja käsitööõpetajatest ekspertide hinnangule toetudes. Töö eesmärk püstitati tulenevalt uuemate õmblemise õppematerjalide puudusest ning vajadusest leida kaasaegseid võimalusi iseseisvaks tööks ja lõiminguks. Uurimistöö käigus koostati paralleelselt neli õppevideot ja kirjalikku tööjuhendit, mis ühendavad põhikooli riiklikule õppekavale toetudes käsitöö geomeetriaga. Kirjalikud tööjuhendid on kasutatavad koos videotega või iseseisva õppematerjalina. Videojuhendeid katsetasid koolitunnis või kodus V-IX klassi õpilased. Õppematerjalile tagasiside saamiseks viidi õppevideoid katsetanud õpilaste ning käsitööõpetajatest ekspertide seas läbi uuring. Uuringus osalenute hinnang loodud õppematerjalile oli positiivne, kõnealust õppematerjali peetakse II ja III kooliastme õpilastele iseseisvaks tööks sobilikuks. Õppematerjali täiendati ekspertide ja õpilaste soovituste kohaselt. Märksõnad: õmblemine, geomeetrilised kujundid, õppevideo, kirjalik tööjuhend, lõiming.Item Gümnaasiumi valikaine "Loovpärand ja disain" väljatöötamine ja selle aktuaalsus teiste koolide sarnaste valikainete näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Kroonmäe, Karmen; Altpere, Keret, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaKäesoleva magistritöö eesmärk oli välja töötada Antsla Gümnaasiumile valikaine "Loovpärand ja disain" ning veenduda selle aktuaalsuses teiste koolide näitel. Eesmärgini jõudmiseks püstitati neli uurimisküsimust: 1. Millised valikained on Eesti gümnaasiumides 2022/2023 õppeaastal, mis on seotud pärandi, loovuse ja disainiga ning PRÕK ainevaldkonnaga “Tehnoloogia”? 2. Kas 2022/2023 õppeaastal on Eestis gümnaasiume, kus juba õpetatakse valikainet, milles on ühendatud loovus, pärand ja disain? 3. Kas ekspertide hinnangul on Antsla Gümnaasiumil loodava valikaine järele vajadus? 4. Millised on loodud valikaine tugevused ja nõrkused ekspertide hinnangul?Item Haridusliku erivajadusega õpilase vanema rahulolu ja koostöö kooliga kaasava hariduse kontekstis(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2022) Truu, Merike; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaKäesoleva töö eesmärgiks on välja selgitada, milline õppekeskkond toetab HEV õpilase vanema arvates lapse arengut ja õppekeskkonnas toimetulekut. Antud uuringus keskendutakse püsiva õpiraskusega õpilaste vanemate arvamustele. Uuringus osales kaheksa HEV õpilase vanemat. Informatsiooni kogumiseks kasutati poolstruktureeritud individuaalintervjuud ning andmeanalüüsimeetodina kasutati kvalitatiivset sisuanalüüsi. Tulemustest selgus, et kõige olulisemaks peetakse suhteid õpetaja ja lapse vahel ning sotsialiseerumisvõimalusi eakaaslastega. Tugispetsialistide tuge ja abi peetakse konstruktiivseks, samas nenditakse, et abi vajadus on suurem. Vanemate rahulolu oleneb adekvaatsest informatsioonist enda lapse kohtaItem Helmestikandi õpetamine III kooliastmes: iseseisva töö juhendid(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2019) Riet, Dagmar; Pedastsaar, Tiia, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Ideokineesi integreerimine balletitehnikaga bakalaureuseõppe näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2021) Ojatamm, Liina; Sööt, Anu, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Inseneeria valdkonna arusaamad loovusest ja loovuse toetamine põhikooli õppekavas ainevaldkonna tehnoloogiaõpetus abi(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2018) Moppel, Kristi; Soobik, Mart, juhendaja; Viirpalu, Piret, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Instrumendiõppe õppematerjali looja enesetõhususe rakendamine õppematerjali koostamisel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Kullamaa, Greete; Sulamanidze, Themuri, juhendaja; Kõlamets, Lauri, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaThe aim of this master's thesis was to investigate the manifestation of the self-efficacy construct in the preparation of musical instrument teaching material. The author of the paper was looking for answers to the questions: "to what extent do the compilers of instructional materials for instrument teaching apply parts of the self-efficacy construct in the preparation of educational materials?" and "which parts of the self-efficacy construct are mostly applied in the preparation of educational material?" The study was conducted with three musical instrument teachers who have published educational material. Semi-structured interviews were held with them. This work used a qualitative research method and inductive or also known as open coding. Interviewed creators of teaching materials for instrument learning described the parts of the self-efficacy construct using the example of the teaching material that appeared in their print and gave an overview of the parts of the self-efficacy constructItem Jätkusuutlik areng tehnoloogiaõpetuse tundides lõimitud disainiprotsessi näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Švetsova, Natalja; Soobik, Mart, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaMagistritöö eesmärgiks oli luua Eesti põhikooli riiklikust õppekavast lähtuv didaktiline õppematerjal õpetajatele, mis aitaks kavandada lõimitud disainiprotsessi pro-jekte. Need projektid aitavad õpilastel arendada aineteadlikkust, hoiakuid ja probleemide lahendamise oskusi, pidades silmas jätkusuutlikku arengut, vastutust ja harmoonilist suhet ümbritseva maailmaga. Selle eesmärgi saavutamiseks viidi ettevalmistava uurimistööna läbi kirjanduse ülevaade ja õppekava analüüs. Tulemuste põhjal koostati lõimitud disainiprotsessi näidisprojektItem Käsitöö ja kodunduse õpetamine distantsilt - õpetajate kogemused(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2022) Murs, Lilia; Ilusmets, Thea; Pink, Anu, juhendaja; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetajaMagistritöö uurimisprobleemiks oli see, kuidas toimus käsitöö- ja kodunduse õpetus II ja III kooliastmes distantsõppe perioodidel. Eesmärgiks oli kirjeldada õpetajate kogemusi käsitöö ja kodunduse aines distantsõppe perioodil ja kogutud info põhjal anda ülevaade, millised olid käsitöö ja kodunduse õpetajate head praktikad ning millised olid kitsaskohad