VKMO magistritööd – Master's theses
Selle kollektsiooni püsiv URIhttps://hdl.handle.net/10062/34631
Sirvi
Viimati lisatud
Kirje Visual techniques for storytelling(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Yershykhin, Serhii; Bogomolova, Svetlana, juhendaja; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Anamnesis: exploring digital archives through interactive experiences in the theoretical framework of memory studies(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Tumyk, Oleksandra; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Orchestra recording and mixing in Dolby Atmos(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Shkoliarenko, Taras; Schulz, Christoph Felix, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Utilising Artificial Intelligence to portray gender-balanced father-daughter relationships in film(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Shevchenko, Daria; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Utilization possibilities of piezoelectric pickups in recording arts(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Kaya, Ahmet Sinan; Schulz, Christoph Felix, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Live concert in 5.1 surround sound(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Kõlar, Taavi-Hans; Schulz, Christoph Felix, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Walking the path of immigration: creating immersive narrative through guided pop-up exhibition(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Mysina, Mariia; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondKirje Soundscape of Estonia- “A comparison of Soundscape of Tallinn and Viljandi”(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Abbas Khan, Qumrosh; Schulz, Christoph Felix, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondThe thesis aimed to record the Soundscape of two cities of Estonia, Tallinn, and Viljandi, and try to find how noise is affecting human life, the comparison is done on an aesthetical level. The locations recorded were selected on the basis of humans visiting that location. The resulting material was uploaded on Soundcloud in 1st order Ambisonics Audio format and Video was uploaded on YouTube. I hope that this study would help in contributing to and improving the noise pollution situation and how important it is to record the current Soundscape before we lose itKirje Navigating the layers of a mix in virtual reality(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2023) Greenberg, Jason Alexander; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Heli- ja visuaaltehnoloogia; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondThis report presents a virtual reality (VR) sound installation project that aims to improve listeners' audio perception by providing an immersive experience of the extended self in VR. The project uses innovative audio technologies and visually captivating VR design to create an interactive and engaging environment for individuals to explore the elements of a song or its raw "mix." Through spatially mixed soundscapes, participants can experience a sense of depth, immersion, and interactivity and engage with the audio through physical gestures and movements. The question arises: How effective is virtual reality as a tool for enhancing the perception and understanding of sound mixing and instrumentation in music production, and what are key factors that contribute to its success or limitations?Kirje Puuluup immersive(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2021) Rosin, Viljar; Schulz, Christoph Felix, juhendaja; Paeglis, Janar, juhendaja; Volmer, Jürgen, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusika õppekava; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondThe aim of this project was to create 3D audio-visual content with the music of Puuluup. For spatial audio elements, the sound of the band and ambience, was recorded with an Ambisonic microphone by Sennheiser, the Ambeo VR. The audio was mixed down to binaural and up to 5.1 surround. The visual content was recorded with two GoPro 7 Black cameras that were rigged in a side-by-side method to reproduce human visionKirje Perceptions of overstimulation(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2021) Gugliotti, Michael Anthony; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusika õppekava; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondPerceptions of overstimulation amalgamated the current relationship between humans and technology and the impact of the information that inundates us. Through the use of biophysical sensors, this audiovisual performance explores the interconnectivity and interaction with computers, technology, and the stimuli that surround us. The profusion of movement, heart, and audio data flowing steadily through the system allow for endless play on aesthetics while also speaking to the principal themes of overstimulation and overinformation captured within the performance.Kirje Documentation as Transformative Tool in Artistic Practice(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2021) Korohod, Bohdana; Jansen, Taavet, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusika õppekava; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondIn the frame of this artistic research two projects have been realized. The installation “interrogation / room / in progress” in Vent Space (Tallinn, 9th -13th of February 2021) which included material objects, soundscape, video, and lighting design of the gallery space. The second project, “Insignificant audio-performance in three acts”, was performed online during the Festival of Spooky Action at a Distance on the 4th of April 2021 at eˉlektron. The sound recordings, mixing of the soundscapes of the performance, and live audio and video streaming set-up were done by me with the assistance of eˉlektron team. Both projects were built upon the practices of documentation. In the first case, documentation started as the process of organization of already existing documents and later – of creating the secondary documents referring to them (evidences and testimonies), and developed into the video-documentation of the process of rewriting those objects which was included into the final work. While the audio-performance’s script consists of the documented voice messages shared by me and my collaborator Maria Paiste, and the sound recordings from my living space.Kirje Regilaulu maailm kaasaegses akadeemilises heliloomingus: vestlused kolme eesti heliloojaga : loomingulise magistrieksami kirjalik osa(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Noormets, Sänni; Pärtlas, Žanna, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Õpetajate teadlikkus erinevatest õpistiilidest ning nendega arvestamine kitarritundides Eesti muusikakoolides(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Toit, Ainar; Steinbach, Kadri, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Õpilaste ja õpetajate arvamused muusikalavastustest õppemeetodina põhikooli III astme õpilaste üldpädevuste kujunemisel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Tinn, Tiina; Kivestu, Tuulike, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Vokaalpedagoogide arvamused Praat foneetikaprogrammi kasutamisest oma töös(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Kirsi, Helen; Kivestu, Tuulike, juhendaja; Medell, Sirje, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Hindamismudelite loomine II kooliastme muusikaõpetuse nelja osaoskuse hindamiseks (tegevusuuringuna)(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Hirson, Eda; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Pillimängu rakendamine Lõuna-Eesti riigigümnaasiumite muusikatundides muusikaõpetajate arvamuste ja praktika põhjal(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Hellamaa, Sirli; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Muusikaõpetajate kogemused kaasava hariduse põhimõtteid rakendades I ja II kooliastmes(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2017) Aidla, Cathlen; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Eesti Muusika- ja TeatriakadeemiaKirje Muusikaajaloo õpetajate arvamused muusikaajaloo õpetamisest huvihariduskoolides(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2016) Niit, Erko; Steinbach, Kadri, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikapedagoogika; Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia