Koerale lugemise mõju lapse lugemisoskusele, -huvile ja enesekindlusele 1. klassi õpilaste näitel

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Erinevad uuringud on näidanud, et loomade kaasamine lugema õppimisel on osutunud edukaks, aga paljud loomade mõju hindavad uuringud ei ole kasutanud kontrollrühma, et uurida sekkumise mõju. Seetõttu oli selle töö eesmärk hinnata ja võrrelda sekkumise mõju lapse lugemisoskusele ja -huvile ning enesekindlusele, võrreldes omavahel kolme gruppi - lapsed, kes loevad koerale, lapsed, kes loevad inimesele ja lapsed, kes sekkumisprogrammis ei osale. Uuritavateks olid 53 esimeste klasside õpilast. Sekkumise järgse testimise alusel paranes oluliselt koerale ette lugenud laste lugemistäpsus võrreldes inimesele lugenud laste lugemistäpusega. Võrreldes katsegruppide enesekohaseid hinnanguid oli sekkumise järgselt koerale lugenud õpilastel muutunud lugemine kergemaks kui inimesele lugejatel. Koerale lugejate grupi õpetaja hinnangul olid peale sekkumist oluliselt kõrgemad nii laste lugemisoskus kui ka lugemishuvi, võrreldes nii inimesele lugejate kui ka kontrollgrupi õpetaja hinnangutega. Uuringu põhjal võib väita, et lugemise harjutamisel koos koeraga võib olla suurem mõju laste lugemisoskuste paranemisele kui inimesele ettelugemisel ning koerale lugemine aitab kaasa lugemishinnangu, -huvi ja enesekindluse tõusule.

Description

Keywords

koera kaasav lugemisprogramm, lugemisoskused, lugemismotivatsioon, reading dog, dog assisted reading program, reading motivation

Citation